M
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig upplevt att hästar skulle pulla mindre med ringbett, och det är i stort sett det enda dom använder i USA, men det blir lättare att räta upp en häst som hänger.
Har även upplevt att vissa lite oroliga hästar kan "sysselsätta" sig med ringen och inte tänka så mycket på andra hyss...
Ja, många gillar att skramla med ringen och det kan ju få dom att glömma att bära sig åt....
"SKRYTVARNING!!"
Ha! När Ylva och jag jobbade hos Doc Pelley i Seattle och han claimade pullare från andra tränare brukade han bli tillfrågad vad han gjorde för att få dom civiliserade. Då svarade han: "Rubber bits and good hands!".
Ja, många gillar att skramla med ringen och det kan ju få dom att glömma att bära sig åt....
Precis! "Åhhh vad ringen är rolig, hör så dem skramlar, du hör inte alls hästarna som kommer bakom dig, så du behöver inte alls snurra runt och sparka på dem...." Ackompagnerat av ett försynt nynnande en tur om dagen....
Tvåårsstoet?
Den här skulle man kunna tro att hon var efter Duty Time... *inte alls fördommar*
Ha! Lite vatten på min kvarn! Har aldrig varit i närheten av en DT men har definitivt fördomar!
Varför har ni sånna fördomar mot Duty Time avkommor??
Är bara nyfiken då jag själv har en avkomma men vet ingenting alls hur andra avkommor är?? Vad är problemet med dessa???