Bett!!!!!!!!...

C

chilipop

Hej!

Är det någon som har provat på sprängbett (kommer inte riktigt ihåg om det heter just så men jag tror det)
Var det någon skilnad på hästen, skummade den mer, var den mjukare elller???
Är såna bett som smakar äpple bettre eller kanske kopparbetten???? :confused: :confused: :confused:

Någon som provat???

Du menar antagligen Sprengerbetten.. Jag har ett sådant, ett vanligt tredelat mässingsbett.. Den ända skillnaden mellan det och två andra vanliga mässingsbett som jag har är att de kostade ca 500 pix mer..

Sprenger är ett märke, och deras bettkatalog skulle du kunna slå ihjäl någon med så tjock som den är. Om du menar de tredelade betten så har de har en annan vinkel så att mittenplattan på de tredelade ligger bättre på tungan, bettet har alltså en större anläggningsyta och kan inte slå upp i hästens gom...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 223
Senast: Oknytt
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18