vinkelina

Trådstartare
var ute och körde med min häst för första gången idag *lycklig* har ägt henne i två år, men de har hängt upp sig på utrustningen (och pengar) men fick idag låna både sele och vagn

det som jag börjar fundera på är vilket bett jag skall använda. Det är ett mycket piggt sto, som även i ridningen rids på ganska skarpa bett pga mina egna ledproblem. Vill inte ha nått som jag blir att hänga i, utan de skall stanna med det samma. vi rör oss på ganska trafikerade vägar.

nödlösningen idag blev (tyvärr) ett pesoa bett. inget som jag vill använda, men var de "bästa" jag hade, alternativen skulle varit pelham eller hackamore.

Sv: bett

Det finns ju postkandar och liverpoolstång som används till körning. Jag har ingen erfarenhet, vet bara hur de ser ut och heter...:D

Jag kör på kimblewick/jaktkandar till min häst som har lite brått ibland ;) Ett rakt med tungfrihet.

ahhh, de har jag ju inte ens tänkt på... men de skulle nog funka ganska bra åt oss tror jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 951
Senast: Takire
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 982
Senast: Lager
·
Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat