Bett problem

Keaver

Trådstartare
Hej!
Det finns en hel djungel när man kommer till bett-fronten.
Min ponny är väldigt pigg och framåt, vilket gör att jag lätt blir för passiv och fastnar med handen vid hoppning. När jag försöker vara mjuk så drar han ofta iväg och så blir den planerade distansen helt förstörd.

Han fungerar inte bra alls på tredelat, han biter fast och blir svårstyrd. Rider honom på ett rakt egg. Han fungerar helt okej på det förutom att jag som sagt ofta blir passiv och fastnar i handen. Jag vill inte betsla på honom för skarpt då jag vill kunna rida honom milt och fint. ;)

Vad skulle ni rekommendera mig att prova? :)
 
Sv: Bett problem

Du har ju redan svaret på din fråga.
"Han fungerar helt okej på det förutom att jag som sagt ofta blir passiv och fastnar i handen."Alltså är det varken hästen eller bettet som är problemet, utan din ridning.
Som sagt, ta hjälp av en tränare som kan hjälpa dig med din inverkan på hästen,
 

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
697
Senast: Fiorano
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 056
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
2 195
Senast: user19728
·
Utrustning Hästen är pigg fräsch, i bra kondition och jag har alldeles för dålig broms i terrängen 😅 I dressyren och banhoppningen rider jag på...
Svar
16
· Visningar
1 990
Senast: Aconite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp