Bett på era 05:or?

Blomskan

Trådstartare
Som överskriften antyder...

Vad änvänder ni för bett till era små pärlor?

Själv använder jag ett 2-delat vanligt tränsbett, 12,5cm. 16mm diameter.

Sv: Bett på era 05:or?

Hmm..
Den hamnde lite fel..

Kan någon vänlig själ vara så snäll att flytta den till "utrustning", där den givetvis borde legat från början..

..en tacksam Blomska.. :bow:

Jag använder ett 3-delat tränsbett stl 12,5 som han trivs bra med.
Testade även ett rakt Nova silikonbett (mina favoriter!) och han verkar gilla det också.

Hade ett 3-delat förut men eftersom det var lite förstort så bytte jag.
Jag har en känsla av att han gillade det 3-delade bättre. Om inte jag har suttit och sovit på hästen tidigare så har han börjat att slå med huvudet nu...
Inte jämt och ständigt utan det är hans sätt att tycka att han jobbat färdigt, tror jag..

tredelat 11.5 cm med gummiplattor. liten halvblodskorsning med litet huvud.

06an fick äta kraftfoder med ett litet 3-delat i mun idag. Hon lär ha träningsvärk i käkarna som on stog och tuggade. Men efter kraftfodret stog hon och hade accepterat bettet. Plockade av henne det utan att dra det i tänderna. Hon fick själv släppa det kontrollerat när jag drog nackstycket över öronen.

Jag använder ett antal olika bett just för att variera.

Just nu går hon med ett Sprenger Dynamic RS tredelat 11,5:love:. Sen har vi ett Novabett 13 (jäkligt små i storleken) med bettskivor, ett vanligt tredelat tränsbett med bettskivor oxå det i 11,5 och sen ett tredelat bett med pererstänger oxå 11,5 tror jag.
Sen har jag ju ett helt lager med bett hemma oxå så behöver man prova något annat så finns det oxå. Dock har jag inget tvådelat som var lagom tjockt, bara fetisbett eller jättetunna :crazy:.

Jag varierar mellan ett smalt rakt bett med fasta ringar 11,5 cm och ett tredelat smalt bett med rörliga ringar 12,5.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 075
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
2 196
Senast: Dopy
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 458
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka