Liten
Trådstartare
Vad är det för skillnad (i verkan) om man rider på ett bett med D-ringar?
hur verkar ett delat med en koppar-rulle i mitten?
varför kopparinlägg?
Hur verkar ett eggbett, vad är skillnaden från ett tränsbett?
Vad är skillnaden mellan bridongbett och tränsbett?
Nej jag är inte så himla bett-kunnig, har jag kommit underfund med .
Ska välja bett att rida damen på i framtiden, så nu försöker jag samla på mig info för att kunna välja det bett som funkar bäst för henne & hennes mun..
Honey har varit LIVrädd för bett tidigare, nu kan hon ha ett rakt syntet-träns-bett i munnen och verkar slappna av med det. Inte till fullo dock. nu kan hon tränsas med bett
Hon rids på S-hackamore (tidigare ponny-hack.)(alltså hävstång), och trivs och lyssnar bra på det, men jag är lite tveksam till att använda t.ex. kimblewick eller pelham just för att jag själv ej ridit på dessa och inte vet riktigt hur de verkar, hur de ska användas och hur de ska sitta. vill gärna ha så milt som möjligt i munnen..vill ju absolut inte förstöra/skada hennes mun.
tänker mig ett två- eller tre-delat, av något slag, milt men bestämt när det behövs.
Inga pessoabett eller liknande..ej heller kombinationsbett.
Är inte hård i handen.
ojoj detta låter svamligt..hoppas att något är begripligt..
hur verkar ett delat med en koppar-rulle i mitten?
varför kopparinlägg?
Hur verkar ett eggbett, vad är skillnaden från ett tränsbett?
Vad är skillnaden mellan bridongbett och tränsbett?
Nej jag är inte så himla bett-kunnig, har jag kommit underfund med .
Ska välja bett att rida damen på i framtiden, så nu försöker jag samla på mig info för att kunna välja det bett som funkar bäst för henne & hennes mun..
Honey har varit LIVrädd för bett tidigare, nu kan hon ha ett rakt syntet-träns-bett i munnen och verkar slappna av med det. Inte till fullo dock. nu kan hon tränsas med bett
Hon rids på S-hackamore (tidigare ponny-hack.)(alltså hävstång), och trivs och lyssnar bra på det, men jag är lite tveksam till att använda t.ex. kimblewick eller pelham just för att jag själv ej ridit på dessa och inte vet riktigt hur de verkar, hur de ska användas och hur de ska sitta. vill gärna ha så milt som möjligt i munnen..vill ju absolut inte förstöra/skada hennes mun.
tänker mig ett två- eller tre-delat, av något slag, milt men bestämt när det behövs.
Inga pessoabett eller liknande..ej heller kombinationsbett.
Är inte hård i handen.
ojoj detta låter svamligt..hoppas att något är begripligt..
Senast ändrad: