Bett-djungeln...

ghost

Trådstartare
Jag fick av en händelse nyligen se ett travbett i koppar med lite speciell utformning (minst sagt). Visste faktiskt inte ens att det fanns travbett i koppar, men det är ju min okunnighet. :D Har man inte behov av att experimentera finns ju ingen anledning...

Finns det någon som vet några bra ställen där man kan se olika varianter av travbett?

/// ghost

Sv: Bett-djungeln...

solros skrev:
:D Det finns hur många som helst. Jag kollade lite på de vanliga sidorna men hittade inget som stämde på din beskrivning. Har du kollat här?

Återförsäljare bett

Ja visst har jag varit där och irrat...

Det finns ju inte ett travbett som ser ut så, för dem som undrar så satt det små "knaggar" mot mundelen ungefär som de här körbetten men de gick inte snett..

liverpkand1.jpg

Men det var slätt "utåt" liksom och så tvådelat. :o

Usch vad dålig jag är på att förklara...

/// ghost

Låter som ngt jag sett på en Italiensk sida... :confused: minns inte hur jag hamnade där... från Bidermans kanske...

Jag tycker det låter förbjudet att tävla på i Sverige, kan det stämma? :confused: :angel:

/// ghost

:angel: Svår fråga. Regelboken är inte här... men vad jag minns tror jag det bara finns krav på max antal delar+ min grovlek där bettet ligger mot lanerna.. men är inte säker.
Kan ju vara så att alla som är tillåtna står uppräknade.

Jag har för mig att jag läst att mundelen ska vara slät, men jag kanske minns fel?

Det har du nog rätt i! Ska kolla på travsport.se nu...

Travhäst skall alltid köras betslad i tävling, vid träning på tävlingsbana och tävlingsbanas innerplan.

Bettet skall vara väl anpassat till munnens storlek och dess diameter skall vara minst 9 mm vid anläggningsytan mot lanerna. Bettets mundelar skall vara släta och formen rund eller oval. Skarpkantade bett är inte tillåtna. Vid delat bett skall delarna vara symmetriska. Påverkan/förändring av originalbett är ej tillåtet.

Saxat därifrån!

jari skrev:
Bettets mundelar skall vara släta och formen rund eller oval. Skarpkantade bett är inte tillåtna.

Nu blir jag oxå förvirrad :o
Hur kan då crescendobett vara tillåtet?
För det är det väl? :confused:

tuddeomudde skrev:
Nu blir jag oxå förvirrad :o
Hur kan då crescendobett vara tillåtet?
För det är det väl? :confused:

Finns ett särskilt stycke skrivet om/för Cresendobette andra mått som gäller för dom. Titta in på:
travsport.se

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 534
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama