T

Tebazz

vet inte om det redan finns en sån här tråd, eftersom jag inte hänger mycket i formen, men i alla fall.
Hur länge kan betfor ligga i blöt?
Jag tänkte att jag kanske skulle göra iordning betforen innan jag går från stallet på kvällen, och ge honom det när han kommer in nästa dag. Är det farligt om det ligger i ca ett dygn i vatten (1/2L)? Kan det jäsa och sånt skumt om man har det för länge i vatten nu på vintern? väldigt tacksam för svar.
:bow:

Sv: Betfor

Ja det jäser om det ligger för länge i vattnet. Jag tror två timmar är rekomendationen för betfor. Är inte helt säker. Men på vintern när det är kallt tar det ju längre tid. Men då kan det ju också frysa.

Jag vet att det var en på buke som gjorde test på betfor hur lång tid det tog för den att bli klar. Med olika vatten temp osv. Försök hitta den så får du lite mer hjälp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 562
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka