Sv: Betfor ?

Jag låter den ligga tills den är upplöst, om det är pellets då förståss och är den rivd så får den ligga tills den är helt mjuk och "ätbar". Vet inte hur lång tid det tar, men jag ger inte betfor som inte är helt upplöst iaf.
*Inte värt det*

Tar det 5 h får det ta den tiden, oavsett vad som är rekomenderat!
Fast just nu blöter vi kvällsbetforen på morron och tvärtom, och eftersom den står "kallt" så är det ingen fara med det.

Men som nån annan skrev: lukta på den , eller smaka!
 
Sv: Betfor ?

Varför?

Visst fortsätter det att svälla lite till efteråt, men det är så otroligt lite och långsamt att det inte är någon risk att det plötsligt skulle svälla upp på vägen genom matstrupen och kunna fastna.
 
Sv: Betfor ?

Jag har fått lära mig att 1 kg+1 liter vatten+1 timma=färdigt.Själv blötlägger jag mina pellets på morgonen och ger på kvällen. Förvarar det i rumstemperatur. Har märkt att står dom lite kallt så är dom inte klara ens på 10 h. Ni som ger både morgon och kväll,varför? Skulle jag tycka var omständigt. Är ju inte ens nödvändigt.
 
Efter att ha läst den här tråden...

...var jag bara tvungen att pinna ut i stallet och läsa på betforsäcken.
Så här står det när det gäller hästar: "Betfor skall alltid blötläggas! Betfor snitsel skall blötläggas minst en timme före utfodring. Tag en del Betfor och 3 delar vatten."

Står också "Mer information finner du på: www.betfor.nu"
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 745
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 812
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 791
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp