Betfor eller inte

M

mwass

Jag har gjort en foderstat baserad på hö, Groov och Krafft protein då vårt hö har för lågt protein värde. Men många ger sina hästar även betfor. Vad tillför det? Om jag har en bra balans på energi och smrp bör man även ha betfor i foderstaten. Vår häst är ett fullblod och inte så lättfödd men med mycket energi och motor

Sv: Betfor eller inte

Betfor ger en del energi, inte mycket protein. Det är bra för hästens mage och det smakar gott.

Jag ger betfor för att jag även ger foderjäst som dammar väldigt om man ger den torr.

Betfor innehåller följande enl säcken:
råprotein 10.6%
smb råprotein 5,7%
socker 23%
växttråd 10,9%
vatten 10%
Omsättnigsbar energi 11,2 MJ
kalcium 0.9%
fosfor 0,1%
magnesium 0,1%
Kalium 1,8%
Alla uppgifter är per kilo.

Jag ger det mest för att hästarna tycker det är gott, på så sätt kan jag få i lucernpelletsen med mindre protester.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 368
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt