Betfor eller inte

M

mwass

Jag har gjort en foderstat baserad på hö, Groov och Krafft protein då vårt hö har för lågt protein värde. Men många ger sina hästar även betfor. Vad tillför det? Om jag har en bra balans på energi och smrp bör man även ha betfor i foderstaten. Vår häst är ett fullblod och inte så lättfödd men med mycket energi och motor
 
Sv: Betfor eller inte

Betfor ger en del energi, inte mycket protein. Det är bra för hästens mage och det smakar gott.

Jag ger betfor för att jag även ger foderjäst som dammar väldigt om man ger den torr.
 
Sv: Betfor eller inte

Betfor innehåller följande enl säcken:
råprotein 10.6%
smb råprotein 5,7%
socker 23%
växttråd 10,9%
vatten 10%
Omsättnigsbar energi 11,2 MJ
kalcium 0.9%
fosfor 0,1%
magnesium 0,1%
Kalium 1,8%
Alla uppgifter är per kilo.
 
Sv: Betfor eller inte

Jag ger det mest för att hästarna tycker det är gott, på så sätt kan jag få i lucernpelletsen med mindre protester.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: Ise
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 764
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp