Bete-fröblandning

Calvaro

Trådstartare
Nu inför vårens sådd funderar jag på vad vi ska ha för fröblandning till betena. Det kommer att sås korn med insådd för vall. På endel av arealen kommer det bli bete och då känns det som SW 947 Viken Ett kanske inte passar så bra till det. Är det någon som har prövat SW 961 Häst? Någon som har någon blandning med cikoria?

Sv: Bete-fröblandning

Vi köper vårt frö från Olssons, de har en del kul blandningar för häst. Deras katalog är bra läsning, visst kan reklam vara informativ!

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 918
Senast: sthu
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 336
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och...
2
Svar
25
· Visningar
2 451
Senast: Turali
·
Anläggning Jag har lite funderingar och problem som det känns. Jag och min sambo håller på ta över hans föräldragård och på den gården finns...
Svar
16
· Visningar
3 578
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama