Betalning utav travhäst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Hallonbuske
  • Startdatum Startdatum
H

Hallonbuske

Hur har ni gjort när ni köpt travhäst?
Har ni haft pengar att betala med på en gång eller har ni tagit ett lån?

Sv: Betalning utav travhäst

Hur har ni gjort när ni köpt travhäst?
Har ni haft pengar att betala med på en gång eller har ni tagit ett lån?

Häst 1: 3-åring. Tog ett lån och köpte både häst och alla travartiklar ;)
Häst 2: 4-åring. Köpte kontant.
Häst 3: 3-åring. Fick gratis av min kompis som tröttnat på hästens humör.
Häst 4: 5-åring. Fick gentemot en deal att vi skulle splitta på det hästen sprang in upp till 80.000.
Häst 5: 5-åring. Fick gentemot en annan deal på insprungna pengar.
Häst 6: 5-åring. Leasar jag.

Man kan alltså betala kontant om man har de pengarna. Visst kan man även ta ett lån. Det beror ju dock på summan eftersom räntan är väldigt hög nu. Jag tog lån på 27.000 och köpte häst, vagn, sele etc.... det ångrar jag inte.
Har man inte pengarna att betala kontant så finns det alltid folk som är villiga att släppa hästen mot att man gör en deal på insprungna pengar, tex att ni splittar på det hästen springer in i 10 starter eller dyl. Allt beroende på vad det är för häst, vilken kapacitet den har, vad de begär för den osv osv.....

Ska tillägga att alla dessa hästar gäller egen träning.

Sv: Betalning utav travhäst

Jag har alltid köpt kontant förutom en som jag fick gratis. :idea:

Men jag har inte ekonomi för att låna till någon toppstammat heller, för stor risk...

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Hej, dottern brukar ha lite ponnyridning på marknader och så när andan faller på (hon har i år för första gången skattat för de pengar...
Svar
7
· Visningar
653
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 035
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 182
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA