Jag är lite rädd för det här med "bara betala för vad de artiklar man vill läsa" för jag är livrädd för vad det kan göra, och redan har gjort, med journalistiken. Jag ser en risk att det då satsas mer och mer på "klickmonster" och att det som är udda eller tråkigt eller skaver får stå tillbaka och prioriteras bort för att det inte genererar pengar, med risk för att perspektiven blir snävare och röster inte kommer fram. Sen tror jag också att folk väljer mer snävt vad de läser om de ska betala för varje artikel, och väljer man snävt riskerar man att bli trångsynt. Min världsbild utvecklas helt klart av alla de texter jag snubblar på lite så där vid sidan av.
Jag tycker att jag får ut mest av att läsa e-tidningar i "papperslayout", det känns som om man missar jättemycket med weblayout och appar. Jag har också Readly och tycker att det är prisvärt och givande, har tidigare haft problemet att jag inte har kunnat hitta veckotidningar med rätt blandning av innehåll. Det känns inte värt pengarna att köpa en tidning där hälften är sminktips.