Betala uppsägning...

Krockodil

Trådstartare
Jag sa upp min stallplats samma dag som jag flyttade min häst till ett nytt stall. Jag har tre månaders uppsägningstid från gamla stallet vilket jag är väl medveten om och som jag tog i beräkning när jag flyttade.

Nu har jag fått en räkning för uppsägningsmånderna där alla tre månader är ihopslagna och allt ska betalas den den här månaden... Får man göra så? Det är avdraget för hö osv så det är bara kallhyran vilket jag såklart ska betala, men jag trodde nog att det skulle ske månad för månad.

Om någon flyttar in på min stallplats under min uppsägningstid så ska jag väll inte behöva betala uppsägningen den månaden, eftersom jag inte har någon plats att betala för. Om jag då skulle betala in alla tre månader i förväg så blir då ägaren återbetalningsskyldig?

Jag ska självklart prata med ägaren men jag tänkte höra mig för hur det brukar eller "ska" vara för att få lite kött på benen. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 305
Hästmänniskan Jag har en medryttare som från januari betalat 500 kronor varje månad. Jag har betalande medryttare pga att jag är sjukskriven och har...
Svar
19
· Visningar
2 144
Senast: SkorpSmulan
·
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 035
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag flyttade in i stallet den 4/1-2018, betalde då för en hel månad direkt (hela januari) 1800kr Från och med den 1/1-19 Höjdes hyran...
2
Svar
38
· Visningar
4 872
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp