Betala för skollunchen?

Sv: Betala för skollunchen?

Har aldrig heller betalat för lunch. Gick på friskola utan internat. Skolan stod för ett slags kontokort med x-antal luncher laddade på och som funderade på 4 olika restauranger i närhet till skolan.
 
Sv: Betala för skollunchen?

Mina barn gick ur gymnasiet -11 och -09 och vi har inte behövt betala något för maten men endel av grannkommunerna har tagit betalt. Hur mycket vet jag dock inte.
 
Sv: Betala för skollunchen?

550kr/vecka :eek: Det blir ju över 2000kr i månaden? Själv snittar jag på 1600kr/mån i mat och då gör jag inga storkok direkt...

Det du glömmer nu är att maten som kostar 2200:- är färdiglagad dvs någon har lagat den och ska också ha betalt för det, Jag tycker faktiskt inte att det var så farligt. 5 dagar i veckan fyra mål mat som någon lagat åt mig. Ja tack! Det är 112,50:- per dag för fyra lagade mål mat.

Ingår helgen blir det ännu billigare.

För några år sedan ändrades skollagen så kommunerna har nu mera rätt att ta betalt för skollunchen för gymnasieelever. Detta hanteras förstås olika av olika kommuner dvs det som är korrekt i Umeå är inte säkert att det stämmer i Uppsala osv. Man måste kolla aktuell kommun för att ta reda på vad det kostar.
 
Sv: Betala för skollunchen?

Nja nu var det ju bara fråga om fyra dagar i veckan, förutom lunchen.

Måndagar serverades inte frukost och fredagar mat fram till lunch... Fika på förmiddagen betalades separat.

Var ju knappast fyra mål lagade, då fikat (smörgåsar) inte tillagades
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 183
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 653
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp