Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med.men gud, stackars tjej
varför tar inte din sambo större ansvar för? du säger att han är för "snäll", jag skulle säga det motsatta av vad du berättar. varför ska du behöva säga till honom att han ska ta sig tid till att umgås med henne - varför kommer han inte på det själv? och om hon nu låser in sig totalt i sin spelvärld, varför kan han inte bita ihop, poppa lite popcorn och se spelandet som en chans att komma henne närmare?
Det är troligtvis en typ av verklighetsflykt, med tanke på hennes apati, men det kan också vara ett intresse eller ett sätt att fördriva tiden snarare än något hon fastnat i på destruktivt vis.Kan det vara så att hon är 'dataspelsberoende'? Hon lever kanske sitt liv i någon spelvärld på nätet. Det är tydligen inte alltför ovanligt att främst ungdomar utvecklar ett sådant beroende.
Men tag med henne på de roliga sakerna då.
Det kan väl inte vara så svårt?[/QUOTE
Hon kan inte vara med på allt.
Det hon syftar på är våran en månads långa resa till USA i höstas tillsammans med våra kompisar, det passade inte att hon va med på.
Vi håller på med Geocaching och det vill hon inte vara med på en heldag. Vi kan packa matsäck, spritkök och dra iväg och vara borta en heldag i finväder. Det tycker vi är skönt efter att ha jobbat inomhus en hel vecka under dygnets ljusa timmar.
Har vi åkt iväg på korta Geo-turer så har det hänt att hon har följt med efter lite tjat. Ofta så har hon inte tid.
Kan det vara så att hon är 'dataspelsberoende'? Hon lever kanske sitt liv i någon spelvärld på nätet. Det är tydligen inte alltför ovanligt att främst ungdomar utvecklar ett sådant beroende.
Det är troligtvis en typ av verklighetsflykt, med tanke på hennes apati, men det kan också vara ett intresse eller ett sätt att fördriva tiden snarare än något hon fastnat i på destruktivt vis.
Spinner vidare.
Kanske skulle hon kunna jobba med dataspel? Har bekanta som jobbar med test av spel, alltså de får i princip betalt för att sitta och spela.
Jag tänker att intresset för spel kanske kan användas på något sätt, jag tror inte det måste innebära ett problem. Det är ju inte heroin, som tur är.
Näe, jag förväntar mig inte att hon ska "leka" ute. Men jag sa att jag var uppfostrad att vara ute och röra på mig för att må bra. Än idag så känner jag mig bättre till mods om jag fått tagit mig en promenad. Jag sa att det kanske är dagens ungdoms nya hobby att sitta inne och att jag har uråldriga värderingar... Det kanske är bl.a därför hon känner sig nedstämd och uttråkad. Sambon och jag är mycket ute i skog och mark men vi är ju en annan generation
Något känns väldigt fel.
Hon måste få hjälp på något vis.
Men skogsmullar och bokmalar har väl funnits i alla tider? Alla människor älskade inte att vara ute och sporta för tio, trettio eller hundra år sen heller. Lika lite som alla nu, för trettio år sen eller två hundra år sen gillade att sitta inne och läsa. Så jag tror inte du kan skylla på dagens ungdom - min mormor gillade bäst att vara inne och dona, räknar du henne till dagens ungdom också då, fast född 1904?
Ja ungefär så.
Pappan verkar ju inte bry sig så särdeles mycket.
Utan vill bara ha det bekvämt genom att undvika konflikt.
En ungdom som mår så dåligt tar man i hampan och kör rent handgripligt till lämplig läkare.
Under mitt tak så får man inte må dåligt i fred. Basta.
Tecknat, peruker, prinsessklänningar och linser - det är inte så att hon är intresserad av manga och cosplay? För det är ju verkligen en hobby, och inte särskilt udda sett i sitt sammanhang.