Betäckt med Hermes, Cathageno, Santa Cruz?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare goldengalactica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 410
G

goldengalactica

Är det ngn här som betäckt med de i år? Finns ngn som har bilder och har fått föl med ngn av dessa hingstar i år? Maraton stoet gick till Hermes i år och fullblodsstoet ska till Cathageno eller Santa Cruz, kan verkligen inte bestämma mig...för och nackdelar med båda men båda är så himla fina tycker jag. Vad skulle du tagit?

Sv: Betäckt med Hermes, Cathageno, Santa Cruz?

Har du varit inne och kollat på Flyinges hemsida? De har många fina bilder på Cathageno- och Santa Cruz-föl. Den sistnämde verkar förädla. Har en kompis som betäckt sitt ngt grova Everest-Robin Z-sto med honom och fått en ädel och alldeles, alldeles underbar liten hingst.:love:

Lycka till!

Jag har ju en åring efter Cathageno, men den har du kanske sett?

Hej Thera! Vet att du berättat förut att du har en, kan du inte sätta in bild eller pm:a mig om bilder. Jag är super nyfiken för jag blev fullkomligt förälskad i Cathageno på hingstvisningen på Strömsholm, jag hade inte honom som kandidat innan visningen men sen jag sett honom blev jag så här förvirrad. Vad har du för mamma till din? Berätta allt, psyke, färg, tecken och storlek, ja allt. Vill veta!

Jo, jag har ju som sagt en liten som blir ett år första juli. Hans mamma är min travare som jag har haft som ridhäst i en herrans massa år.

Några bilder då:

2 dagar

Två veckor

Runt 4 månader

Januari

Nu är han utlånad på prov till en familj som ska ha honom som framtida tävlingshäst till dottern, därför har jag inga nya bilder.

Jag tror att Cathageno har nedärvt ganska mycket till honom, speciellt ansiktsformen är lik tycker jag. Han älskar dessutom att hoppa, tar sig fram överallt i skogen, över stock och sten, helt orädd.
Hanteringsmässigt har det aldrig varit några problem. Han har varit otroligt social och tillgiven från första stund. Som liten ville han helst ligga med huvudet i ens knä och bara gosa.

Jag tror han blir nånstans mellan 165-170 cm, hans mamma är dock bara 160 cm. Just nu ligger han runt 145 cm, men då är han ju född ganska sent på året.

Som sagt tror jag Cathageno i första hand passar bra till fullblodsston och ädlare ston, eftersom han är ganska grov själv.

Hoppas du blev lite klokare!

Jag har en hingst född -04 e: Santa Cruz-Cortus-Maraton. Han är nu ca 163 cm, han har stora ledgångar men är ändå ädel och temperamentet är super.

augusti -05
94307240RL232052538.jpg

januari -06
94302823RL149147097.jpg

Hälsningar Monika

puttar upp
Det måste väl finnas ngn som har avkommor efter Cathageno eller Santa Cruz och har bilder? Tack till er som lagt in bilder. Jättefina avkommor ni har!
Kan inte bestämma mig om hingst och snart får lotten avgöra!!!

har varit uppe förr,kolla gamla trådar. finns fina bilder på Flyinges hemsida "avkommor"... där är bla vår Santa cruz-avkomma med, född 05...(spartacuz) mkt trevlig och showig individ!

hej!! jag har ett stoföl e. Cathageno.. denna dam har ett sånt psyke så det är helt otroligt.. Veterinären, hovslagaren och equiterapeften har blivit helt chockade över att hon är så fin och så bra psyke. Mamman är Kiss The Rain xx och har även hon ett toppen temp.
Mamman är alltså 156cm så när bebis pluppade ut så var hon en aningen x-bent fram men rätade ut sig efter några veckor, men jag var fortfarande orolig och ringde hela land och rike runt efter den bästa förbenskorrigeraren. Fick en tid snabbt då jag trodde att det var jätte snett o vint men när vi kommer fram och visar upp "Kickan" efter 20 mil så tittar veterinären och förbenskorrigeraren på mig och säger..
-Det är inget fel på din fölis, hon är så perfekt man kan bli.. Tycker att du ska anmäla er till fölmönstrningen för vi tror ni kommer få höga poäng...

Snacka om överraskad.. Så himla kul!! Tror att Cathageno är en riktigt bra hingst som tyvärr inte har fått möjligheten att visa upp sig så mkt..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 063
Senast: lilsan
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka