Betäckningen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TheSwede88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 4 638
T

TheSwede88

vet inte om detta e rätt forum att skapa denna tråden i

Jag e bara nyfiken om även stoet kan få orgasm under en betäckning.
eller e de bara hingsten som får de?

Sv: Betäckningen

Ja men jag är ganska övertygad om att jag någongång för längesedan sett en teckning där klitoris satt inritad. Och jag tror faktiskt hon får det. Sedan vet jag inte om alla hingstar är lika bra.. (det eviga problemet ;) )
Ulrika

Hade djur varit ute efter orgasmen så hade dom parat sig oftare än vid tid för förökning.
Hos djur är det en instinkt för att överleva inte något dom gör för att det är "kul".
Varför annars sparkar stona åt hingstarna om dom var ute efter "orgasmen eller känslan"?

Jag tror faktiskt att de kan få det, men bara under brunst. Sedan tror jag att instinkten att föröka sig är mycket större än jakten efter en orgasm, men vad vet jag? Jag har inte fuderat så mycket på detta.. Ingen som har en bra bok där det står om detta? Alla mina hästböcker åkte ner i källaren när jag råkade ut för alla hästolycker på en gång, och nu finns det inte plats för dem..
Ulrika

Perverst? Här hade vi en pryd en... ;)

Frågar man inget får man ingenting veta. Tyvärr har jag ingen aning om i fall även stona kan få orgasm. Men om stoet mot all förmodan lyckas hålla samma takt som hingsten så varför inte? Det har jag dock svårt att tro... :p

Du måste ju skämta...
Perverst

Jag tyckte det var en kul fråga! Det är det ständiga mysteriet: är det bara människor som uppelver orgasm? De flesta biologer tror det. Men det är ju omöjligt att veta.... ;)
(och det är ju långt ifrån alla kvinnor som får orgasm heller)

Hade djur varit ute efter orgasmen så hade dom parat sig oftare än vid tid för förökning.
Hos djur är det en instinkt för att överleva inte något dom gör för att det är "kul".
Varför annars sparkar stona åt hingstarna om dom var ute efter "orgasmen eller känslan"?

Hmmm, jntressant fråga....
Är det inte så att vi kvinnor är mer "villiga" när vi har ägglossning dvs när ni är "brunstiga"...? Är inte vi villiga slår väl vi oxå åt "hingsten"?? :angel:

Jag håller på dig.
Om man tänker efter lite, så när stoet brunstar så skvätter hon = en slags upphätsning eller kanske rent av en orgasm varje gång hon skvätter.... vem vet, nåt sånt tror jag att det är.

Finns väl inget vetenskapligt bevisat, men om stoet inte gillade det skulle hon INTE gå med på det.... Annars skulle hon ju inte sparka ifrån när hon inte är i brunst.

Min Teori;)

Kul fråga kanske..men man kan fundera lite åt vilket håll frågeställaren är lagd...:smirk:
Tyckte snarare att frågeställningen var lagd som ett skämt inte en seriös fråga.

Håller med dig Kicket.
En fråga man inte riktigt var beredd på att skulle komma och hur ofta funderar man på om stot kan komma inte direkt det första jag tänker på när det är dags för betäckning men det är klart att alla tänker vi olika.
Jag är mest rädd för att något ska gå snett men de är ju som ni säger man vet inte riktigt om frågan är på skoj eller bara en allvarlig fundering.
Intressant men lite pervers fråga måste jag säga.

Jag har betäckt en del (varit med;)) och jag är ganska säker på att jag en gång bevittnade det:o Min hingst fribetäckte vid ett tillfälle, och han och stoet hade vad som såg ut som "förspel" i säkert 30 min innan språnget. Han slickade henne på hela halsen och frambenen och annat mys, det var riktigt vackert att se på. Stoet reagerade mycket under själva språnget och jag tolkade det som om det gick för henne:o

Jag har betäckt en del (varit med;)) och jag är ganska säker på att jag en gång bevittnade det:o Min hingst fribetäckte vid ett tillfälle, och han och stoet hade vad som såg ut som "förspel" i säkert 30 min innan språnget. Han slickade henne på hela halsen och frambenen och annat mys, det var riktigt vackert att se på. Stoet reagerade mycket under själva språnget och jag tolkade det som om det gick för henne:o

blev hon dräktig?
om inte, så fick hon en trevlig stund i a f :D

Med tanke på att trådskaparen inte bemött något inlägg så tolkar jag det som ett skämt.

Kan ju vara att trådskaparen inte sitter på Buke varje dag ;).
Jag tycker frågan är intressant och inte det minsta pervers.
Ulrika

Tja, de har ju klitoris, och de har ju inget emot att bli betäckta när de är brunstiga, om man säger så. Jag tror de kan tycka det är väldigt trevligt, i rätt läge, förståss.

hej

jag har läst i en artikel om orgasm, att några forskare
bevisat att ett sto fick sammandragningar i slidan (orgasm)
vid samlag. jag mins inte riktigt men det var troligen i
illustrerad vetenskap i slutet av 90-talet. :bump: :bump:

mvh felix

Med tanke på att trådskaparen inte bemött något inlägg så tolkar jag det som ett skämt.
Instämmer helt o fullt! Jag blev t.o.m arg på mig själv för att jag gick in o läste tråden!!!:mad: :mad:

Det finns människor med sjuka dragningar till djur (nekrofiler..el. vad de heter?), fick själv en förfrågan via mail en gång.. om han kunde få komma o 'leka' lite med min hingst i boxen!!!!

Djur ska inte förmänskligas!

Bia

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 314
Senast: Hedwig
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Skänkla mer?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka