Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är en som är sen på bollen och lämnade sitt sto hos hingsten igår. Stoet är skadad och rekommenderad längre vila så tänkte att det är lika bra att chansa. Kan förstås bli en dyr chansning även ponnyhingst inte är lika dyrt. Hursomhelst kollades hon direkt igår och det fanns lite små ägg på gång men också en gulkropp som såg lite skum ut. Hon sprutades och går nu i hagen bredvid hingsten. Tänkte att vi hinner förhoppningsvis med två försök iaf. Spelar inte så stor roll om jag får sen föl dels för att det är ponny och dels för att det inte är vettigt bete och fölväder här förrän tidigast i början av juni ändå. Så runt midsommar är perfekt typ.
Jag är så himla sugen på att göra samma sak!Här är en som är sen på bollen och lämnade sitt sto hos hingsten igår. Stoet är skadad och rekommenderad längre vila så tänkte att det är lika bra att chansa. Kan förstås bli en dyr chansning även ponnyhingst inte är lika dyrt. Hursomhelst kollades hon direkt igår och det fanns lite små ägg på gång men också en gulkropp som såg lite skum ut. Hon sprutades och går nu i hagen bredvid hingsten. Tänkte att vi hinner förhoppningsvis med två försök iaf. Spelar inte så stor roll om jag får sen föl dels för att det är ponny och dels för att det inte är vettigt bete och fölväder här förrän tidigast i början av juni ändå. Så runt midsommar är perfekt typ.
Man kan kalla henne mkt men inte mild
Egentligen är hon en väldigt ridbar häst, reglerbar, otroligt uppmärksam på hjälperna. Det räcker nästan med att man tänker vad hon ska göra så gör hon det. Om hon gillar ryttaren dvs En riktigt fin häst att rida om man kommer överens med henne. Men med väldigt mkt egna åsikter om saker och ting, lite osäker på om det hade märkts så mkt om hon varit ridhäst från början, vi köpte henne som 10-åring och hon hade då bara stått i 6 års tid, dels med föl och dels bara stått.. Men det är inte så att hon är stressig av sig utan bara stark i sina åsikter
Vi får se vad det kommer ut för nått, förhoppningsvis inte en hagprydnad I år har hon föl med Canterbury, och den är väldigt trevlig, men det är ju Canterbury med
Ah ok, känner till två till E: Legato och båda dom verkar snälla Men som sagt, min har fått gå lite vind för våg ett par år så det har nog satt lite idéer i huvudet på henneIntressant, har en vallack efter Legato som är bland det snällaste jag träffat i hästväg. Går med på allt och fann sig i nya stallets och mina rutiner på en gång. Stallägaren som även även har ridskola på gården ville köpa honom när han hade stått i stallet i tre dagar för att han är så trevlig. Han är väldigt arbetsvillig och står snällt ut med mig nu när vi lär känna varandra.
Fy fasen vad tradigt..Suck.
Istället för att åka och dräktighetskolla stoet på dygn 17 fick jag köra sto och föl till Helsingborgs djursjukhus. Så är hon dräktig är väl risken stor att släpper fostret när hon är där under de känsliga dagarna och är hon inte dräktig missar vi brunsten. Typiskt. (Givetvis är det viktigaste att fölet blir friskt.)
Att hon inte svarat på sprutan är inget ovanligt i år, tråkigt men väldigt många verkar ha knepiga brunster denna säsongen. Min har inte svarat på Pg nån av gångerna och går cirka 30 dygn mellan ovulationerna, mot 21 dygn prick förra året.Buuu. Min ponny vill inte komma i brunst. Suck.
Har pendlat mitt sto 3 gr nu. Har trott på hingst och pendeln visade hingst alla tre gångerna. Någon mer som pendlat? 50% chans till att ha rätt.