Trist.Tora inte dräktig Men vi fortsätter kämpa på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trist.Tora inte dräktig Men vi fortsätter kämpa på
Vet precis hur jobbigt det är. Förra året höll vi på från april till augusti. Tre olika hingstar och två olika seminstationer. Tror det var 20 mil mellan stationerna. Stoet var uppstallad på stationerna hela sommaren. Jag har faktiskt inte vågat räkna på vad det kostade allt som allt...Mitt sto kollat på 30 dygn idag och lite som väntat så hade hon resorberar. Lämnade kvar henne för ett sista försök för i år. Igångsprutad denna gång, så får vi se. Blev ett väldigt dyrt sommarbete i år annars .
Nu vet vi ju i alla fall att hon kan bli dräktig. Hon resorberade ju, men naturen brukar ju göra det rätta. Kan hoppas att vi har samma tur på vårt sista försök för i år, men att det denna gång är ett livsdugligt embryo.Vet precis hur jobbigt det är. Förra året höll vi på från april till augusti. Tre olika hingstar och två olika seminstationer. Tror det var 20 mil mellan stationerna. Stoet var uppstallad på stationerna hela sommaren. Jag har faktiskt inte vågat räkna på vad det kostade allt som allt...
MEN i början av augusti tog hon sig efter att nya stationen hittat bakterier och för två veckor sedan föddes ett alldeles underbart litet hingstföl här.
Så jag hoppas att det tar sig till slut för er också.
Håller tummarna för att du får fler ston dräktiga!tora ska semineras idag igen. fy vilket tråkigt år har bara 1 dräktig av 4 2 ska kollas på 17 dygn nästa vecka och tora ska tillbaka för koll om hon släppt ägget ... Hoppas dom 2 på 17 dygn är klara. börjar misströsta nu att det ska bli fler än ett föl nästa år
Jag tycker oxå att det verkar så, när man läser här och på FB, men när jag frågade "min" seminveterinär idag så hade hon inte haft några problem. Bara enstaka ston som inte tagit sig och inte värre än ngt annat år.Det verkar varit ett skit år för många i år. Så trist när man lägger mycket pengar och massor av tid att få dräktigt
Min chansning gick inte hem. Ponny ville aldrig ens brunsta, så på torsdag hämtar jag hem henne. Veterinären trodde hon redan var i "höstdvala" med brunsterna men jag är lite rädd att hon aldrig har kommit igång med riktiga brunster nånsin. Jag har haft henne i sex år och aldrig sett antydan till brunst... Men men, nån gång i framtiden ska hon betäckas igen och då vet jag att det troligen kommer bli lite meckigt.
Min har haft superkonstiga brunster hela säsongen fram tills nu, verkar ha varit ett lustigt år.Min chansning gick inte hem. Ponny ville aldrig ens brunsta, så på torsdag hämtar jag hem henne. Veterinären trodde hon redan var i "höstdvala" med brunsterna men jag är lite rädd att hon aldrig har kommit igång med riktiga brunster nånsin. Jag har haft henne i sex år och aldrig sett antydan till brunst... Men men, nån gång i framtiden ska hon betäckas igen och då vet jag att det troligen kommer bli lite meckigt.
Min chansning gick inte hem. Ponny ville aldrig ens brunsta, så på torsdag hämtar jag hem henne. Veterinären trodde hon redan var i "höstdvala" med brunsterna men jag är lite rädd att hon aldrig har kommit igång med riktiga brunster nånsin. Jag har haft henne i sex år och aldrig sett antydan till brunst... Men men, nån gång i framtiden ska hon betäckas igen och då vet jag att det troligen kommer bli lite meckigt.
Min Habina visade aldrig brunst under de 11 år jag hade henne. Men efter en vecka bredvid hingst så fungerade allt som det skulle. Med lite mer umgänge med hingst, kanske mer hull och lägre kondition så blir läget säkert annorlunda.
Barb har stått bredvid hingst hela tiden där nere. Hon hade även vilat 1.5 månad redan när hon kom dit och nu då dryga två månader, så var inte i tävlingskondis och var definitivt så tjock som hon får lov att vara. Hingsthållaren bedömde henne som i perfekt hull för att bli dräktig. Så på de punkterna hade jag nog inte kunnat göra så mycket annorlunda tyvärr :/.
Barb har stått bredvid hingst hela tiden där nere. Hon hade även vilat 1.5 månad redan när hon kom dit och nu då dryga två månader, så var inte i tävlingskondis och var definitivt så tjock som hon får lov att vara. Hingsthållaren bedömde henne som i perfekt hull för att bli dräktig. Så på de punkterna hade jag nog inte kunnat göra så mycket annorlunda tyvärr :/.