Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kollar tvillingar tidigare för det är svårt att klämma annars. Men risk finns bara om stoet släppt två ägg.
Dag 11 är omöjligt. Dag 15 "normalt", går kanske kanske att se på 14.
Bättre att lämna på station då tycker jag .
Vi har hingsten hemma, så det är inget alternativ
@Mli Varför rider du inte till stationen om den är så nära eller går.
Åh, så trist när skicken är så dyra. Då UL gick sönder vid första kollen på min så behövdes tre skick på henne.. suck... (vi var för tidiga på henne då vi bara kunde känna om hon var lite öppen). Hon tar sig säkert, ni har ju lång tid på er. Våren har ju inte hjälpt till heller...Hon tog sig inte på första försöket, är där nu för insemination igen. Hoppas allt går bra med dit sto :-)
Åh, så trist när skicken är så dyra. Då UL gick sönder vid första kollen på min så behövdes tre skick på henne.. suck... (vi var för tidiga på henne då vi bara kunde känna om hon var lite öppen). Hon tar sig säkert, ni har ju lång tid på er. Våren har ju inte hjälpt till heller...
Min lever ju fullkomlig rövare i hagen... Hoppas den lilla överlever där inne....
S
Han hade ju ganska bra siffror förra året men måste hålla lite koll på hur dräktigheten ser ut på honom i år. Har tänkt ta honom till mitt sto i år men hon har ju inte fölat än så blir till att börja ganska sent. Dock har hon ju tagit sig på en brunst med skick från Tyskland både förra året och året innan.
"Mitt" sto bör brunsta nästa vecka, då blir det betäckning. Känns så spännande! Fast det bara var tre år sedan sist.
Snyggt namn på hingsten
Ja visst är det! Så därför borde du få bestämma fölets namn.
Fniss - har man tur så kanske jag kommer på något briljant - jag kan i allafall ge förslag
Jag låg och grubblade igår kväll, det bästa jag kom på var Cötnos, men det kändes inte helt bra. Måste förstås inte vara på C eller L heller, men det måste vara ett riktigt bra och unikt namn. Tur jag har tid på mig!