Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var Lyxa detmonstruöst stort ägg!
man "brukar" säga att ägg växer typ 0,5 cm varje dygn och de ston jag haft som haft 4,5 cm ägg har nästan undantagslöst tagit sig på semin/ språng samma dag/ dagen efter om det inte funnits bakterier med i spelet
Hur stämmer detta med er andras erfarenheter?
man "brukar" säga att ägg växer typ 0,5 cm varje dygn och de ston jag haft som haft 4,5 cm ägg har nästan undantagslöst tagit sig på semin/ språng samma dag/ dagen efter om det inte funnits bakterier med i spelet
Hur stämmer detta med er andras erfarenheter?
Min stolinje (mormor - mamma - döttrar) har alla fått jätteägg och ovulerat på tidigast 6cm, oftast 6,5+. Det sto som seminerades förra året ovulerade på 7,2cm - det blev den enda brunsten (alla har faktiskt tagit sig på första varje gång, förutom en gång med fryst då det blev en inflammation), men tredje semineringen i den, då vi inte vågade vänta med första semineringen (då 4,5 om jag minns rätt) pga helg och annat, och vid den tredje så trodde vi faktiskt att ägget redan skulle ha gått efter andra. Men hon tog sig så fint så och resultatet kom för lite mer än en månad sedan, en fin hingstunge :-)
Äsch du valde väll inte fel , du kunde inte veta hur hon reagerar och sen verkar det varit en konstig kall men tidig vår iår inbillar mig att flickorna vill ha värme så de kommer igång ordentligt i brunsterna.@Miaa, skönt att höra att det inte är ovanligt. Blir ju lite orolig!
Planen var ju och lämna Nova innan brunst. Men eftersom vi inte sett brunst på henne tidigare hade vi bestämt att lämna henne på lördag. Nu var hon ju brunstig och jag valde att köra henne till hingsten. Kanske valde fel men det blir ju fler chanser.