Seabaz
Trådstartare
Hur kan man säga så?
Jag frågade min kompis förut och sa att hennes sto är så himla fint och att jag om några år kanske skulle vara intresserad av en avkomma från den. Men om jag fick välja hingst.
(hon har själv sagt att hon ev. ska ta föl på hästen senare)
Så sa jag att jag kanske ville ha en connemara-hingst för jag tror det skulle bli en fin häst med lite stadigare temperament och inte för stor heller.
Då utbrister hon "NEJ FY!! Ingen ponnyhingst på mitt sto! Usch! Det vill inte hon!!"
Jag blir lite ledsen då eftersom jag själv äger en renrasig connemara (valack, så den kan jag ju inte avla på).
Jag tycker inte connemaror eller andra ponnyraser är "äckliga".
Det var som om dom inte var tillräckligt fina för hennes sto...
Och visst, jag förstår ju henne också. Det är hennes sto och hon bestämmer...
Men vad spelar det för roll vilken hingst det är om jag ändå ska ha fölet?
Jag blev ledsen när hon kläckte ur sig det..
Sedan sa jag att Briar är ju också fin!
"nej usch. inte den klunsen"..
Alla hingstar jag tycker är fina verkar hon avsky..
Jag kan köpa mig ett föl om jag skulle vilja det men det vore ju roligt nu när hon har ett så fint sto som jag har sett utvecklingen på att få ett föl efter den då jag vet att stoet är bra också.
Och få vara med från början med hela allting, från betäckning till avvänjning av fölet osv..
Men nej, mina hingstar jag vill ha föl efter är inte tillräckligt fina för hennes sto, säger hon.
Det känns som om hon säger det för att få mig att känna mig dum.
Jag blir båda ledsen och förbannad
Jag frågade min kompis förut och sa att hennes sto är så himla fint och att jag om några år kanske skulle vara intresserad av en avkomma från den. Men om jag fick välja hingst.
(hon har själv sagt att hon ev. ska ta föl på hästen senare)
Så sa jag att jag kanske ville ha en connemara-hingst för jag tror det skulle bli en fin häst med lite stadigare temperament och inte för stor heller.
Då utbrister hon "NEJ FY!! Ingen ponnyhingst på mitt sto! Usch! Det vill inte hon!!"
Jag blir lite ledsen då eftersom jag själv äger en renrasig connemara (valack, så den kan jag ju inte avla på).
Jag tycker inte connemaror eller andra ponnyraser är "äckliga".
Det var som om dom inte var tillräckligt fina för hennes sto...
Och visst, jag förstår ju henne också. Det är hennes sto och hon bestämmer...
Men vad spelar det för roll vilken hingst det är om jag ändå ska ha fölet?
Jag blev ledsen när hon kläckte ur sig det..
Sedan sa jag att Briar är ju också fin!
"nej usch. inte den klunsen"..
Alla hingstar jag tycker är fina verkar hon avsky..
Jag kan köpa mig ett föl om jag skulle vilja det men det vore ju roligt nu när hon har ett så fint sto som jag har sett utvecklingen på att få ett föl efter den då jag vet att stoet är bra också.
Och få vara med från början med hela allting, från betäckning till avvänjning av fölet osv..
Men nej, mina hingstar jag vill ha föl efter är inte tillräckligt fina för hennes sto, säger hon.
Det känns som om hon säger det för att få mig att känna mig dum.
Jag blir båda ledsen och förbannad