Betäckning-att hålla hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TwiggyM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 007
Sv: Betäckning-att hålla hingst

*kl*

Eftersom det börjar bli lite upprörda röster i tråden skall jag kanske ge lite mer info. Jga har haft hästar hela livet, har tagit föl och varit med vid betäckning för hand. Dock har jag aldrig ägt hingst tidigare eller skött en betäckning helt själv.

Stoet är vant och hingsten är ovan. Båda har fått bekanta sig länge och väl med varandra. Jag kommer inte betäcka själv för hand.

Nu har jag varit på seminstation och snackat. Planen blir denna: Jag väntar nästa brunst och låter då sto och hingst gå ihop för fribetäckning, dom HAR gått ihop och det har fungerat helt ok.

Detta är rådet jag fått av sammanlagt 4 olika personer som alla hållit på med avel samt haft hngststation och seminstation. Jag kommer följa det och se om det går som dom tror.

Nästa vår kommer jag försöka få praktik på stuteri för att lära mig mer. Hingsten kommer fåp tävlas hela nästa år för att få fler meriter och troligtvis användas i allmän avel först -09 då jag själv fått mer erfarenhet av att hålla hingst :)

Liknande trådar

Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: ginnies
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 364
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 151
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka