Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

Ska betäcka 3 av mina ston i år.

Vala ska till Hrimfaxi frá Hvanneyri

Náttrún tänker jag seminera och det lutar starkt åt Forni fra Horni I till henne.

Och sen Mamsens Sóley ska till Kanslari frá Efri-Raudalæk.

Har en betäckning med Hrimfaxi frá Hvanneyri över men inget mer sto att betäcka.
Hade bara 2-åringen varit 3 så hade jag funderat på att betäcka henne.

Kolla in Östra Gredas hingstar:www.freewebs.com/ostragreda
Vackra femgångshingsten Veigar fra Vakurstödum
och deras nya hingst Sibelius von Eichenhof, musblackskäck och fyrgångare.:)

*kl*

Är det någon som vet nåt om Ypsilon och Hördur (från gröna gången)?
Hur har deras avkommor blivit tex?

*Knapplån*
Jag funderar på att betäcka mitt sto i år men kan nada om stammar... Nån som kan hjälpa mig? Hon heter Aestsael fra Aconcagua och är efter......... Glampi fra Kjarni. Hennes morfar heter Gordon fra stora Hofvi .
Hon har ett otroligt trevligt temperament, famtastiska gångarter, 4 gångare. Liten aning lång i kroppen men välrest och trevlig.

Lite OT men hur blev hennes Forni föl?
Med henne stam och gång är det inte dags att ta fram henne i stället för att betäcka;)

Jag ska betäcka två ston med Haukur från Skáneyland (e Gáski frá Hofsstöðum). Han kommer att finnas i Uppsala under sommaren.
Båda stona är efter Askur fra Hofstadaseli.

Jo hon e ju igång nu och det är underbart att rida henne. Problemet är att jag förmodligen kommer att flytta ett år till Spanien med början i höst så då får hon ju gå och skrota i alla fall. Jag vågar inte sätta henne i träning hos någon även om jag skulle ha velat det, jag har sett så många hästar som varit i träning som är ridna på ett sättt jag inte gillar.
Så att betäcka låter bra. Eller att ta med henne till Spanien :D

Kl*
Efter att ha sett Ia och Dennis avkommor efter Flipi skulle jag inte säga nej till en avkomma till honom :love:

Men Snudda ska nog inte ha bebis än.

Det skulle jag gärna också gjort:love: Lite för långt bort från mig dock.

jag har haft ynnesten att rida Ómis mamma ganska mycket och ääälskar henne. Vilken häst!
Och Askur är ju inte helt fel heller. Så faktiskt betäcker jag mest på Ómis stam, då jag tycker den passar bra med Tindras. Såg Ómi live senast när han var två veckor gammal.

/Malin

Fast är inte du bundis med Tim? Kanske bästa att du snackar med henne än frågar här. Har för mig att det blev lite förvirrat sist du frågade om hingstar här och så...

Senast ändrad:

Nämen jösses vad roligt! Men vad ska du rida på? Eller ska du även inrikta dig på avel av tvåbeningar?

Ska betäcka 3 av mina ston i år.

Vala ska till Hrimfaxi frá Hvanneyri

Náttrún tänker jag seminera och det lutar starkt åt Forni fra Horni I till henne.

Och sen Mamsens Sóley ska till Kanslari frá Efri-Raudalæk.

Har en betäckning med Hrimfaxi frá Hvanneyri över men inget mer sto att betäcka.
Hade bara 2-åringen varit 3 så hade jag funderat på att betäcka henne.

Här är mitt gamla inlägg...får uppdatera lite! :D

Vala har nog lyckats lura oss alla även veterinärerna som gjort UL för hon ser nu väldigt dräktig ut och börjar sätta juver så mina avelsplaner för året blir då omkastade.

Vala får på fölbrunsten åka till Hrimfaxi för betäckning. Och eftersom hon om hon nu är dräktig ska ha föl efter Kanslari så ska inte Sóley dit.

Så då får Sóley åka till Hrimfaxi på den andra betäckningrätten som jag har där sen förra året.

Náttrún ska inte betäckas alls eftersom tilltänkta "maken" inte kommer finnas att tillgå på semin i år.
Så henne kommer jag istället träna och tävla lite för att till nästa år visa om henne och förhoppningsvis höja hennes bedömning. :)
Så blir det kanske betäckning av henne nästa år istället.

/

Ann-Sofie - Annehof

Kommer Hrimbakkur att stå i Östersund i år?

Själv ska jag nog använda Snerrir frá Bae till mitt 5 gångssto,
eller Godi . Det beror lite på vart alla ska stå i år!

Japp

*kl*

Ja, nu tycker ja de kan börja uppdatera på tex islandshingstar.com så man vet vart alla hingstar ska vara...det känns som om det är läge att veta det nu så man kan välja hingst! ;)

*kl*

Ja, nu tycker ja de kan börja uppdatera på tex islandshingstar.com så man vet vart alla hingstar ska vara...det känns som om det är läge att veta det nu så man kan välja hingst! ;)

Du få nog går in under varje hingst som du är intresserat av. Många är uppdaterade men de skriver inte ut det sökfunktionerna.
Våran hingst Atgeir ska ju upp till västra norrland halva säsongen men det få man inte fram på sökfunktionen över var hingstarna betäcker, men vi har skrivet det på hans sida.

Liknande trådar

S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 677
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V