Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Klart du kan betäcka nu. Stoet går ju dräktigt i 11månader, ca... Å 11 månader från nu är ju runt slutet av april början av maj... Så det är väl idealisk fölnings period?
Vad är det för sto du har?
Som ett exempel. Jag vet en hingst som jag väldigt gärna hade betäckt mitt sto med, men han kommer med största sannolikhet inte finnas kvar i aveln nästa år p.g.a sin ålder. Nu har jag inte råd till det och jag tvivlar på att jag har råd med det senare i år heller. Siktet är inställt på betäckning nästa år, men om jag nu plötsligt hade haft pengarna till det när är det då för sent?
Mitt sto är betäckt 31 juli, jag hade inte betäckt om ifall det inte tog men det berodde mest på min egen högdräktighet (hade svårt att fixa med betäckning med tjock mage + riskabelt). Men jag tycker att man kan betäcka i augusti också. Men man får ju vara beredd på att strunta i fölchampionat osv kanske.
Såtn som fölchampionat och tre års test intresserad mig inte alls...det senare tycker jag är vedervärdigt så det spelar absolut ingen roll.
Tror i och för sig inte att hag kan spara ihop pengar även om jag hittar jobb nu, vilket är jätte synd för jag hade verkligen velat betäcka mitt sto med Argentinus och han går ur aveln i år.
Men finns inte Argentinus på fryst? ledsen annars, har alltid velat ha en avkomma efter honom sen jag var i Holland och hade en unghäst efter honom som "min". Superfin häst. Ska bara hitta ett sto att betäcka först...
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.