Betäcka med ej godkänd hingst????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Frenja
  • Startdatum Startdatum
F

Frenja

Jag har 3 stycken shettissto som jag ALLTID har betäckt med godkända hingstar. Nu till min fråga om jag köper en hingst som är 2 år och alltså inte godkänd och använder honom till mina ston, får fölen ett "riktigt" pass, alltså från shetlandssällskapet eller blir de registerade som ridponny även att både sto och hingst har pass från shetlandsällskapet.
Vet att man kan använda ej godkänd hingst på sina egna ston men jag vill ju ha riktiga papper på mina föl. Hur är det????

Sv: Betäcka med ej godkänd hingst????

Nej. Fölen kommer att registeras som korsningsponny i ridponnyregistret. Med andra ord dom blir inte shettlandponnys.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka