Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte riktigt varför hästen avlivades, det finns väl helt blinda hästar som kan ridas och tränas och leva ett fullt normalt liv en då eller?
Den klarade sig ju jättelänge hur bra som helst.
Jag tycker att det här är oerhört välskrivet.
Tack Kia!
Sigge skulle aldrig kunnat klara sig själv och leva/överleva ett hästliv.
Att hålla honom vid liv hade inte varit för hans skull och helt oförsvarbart .
Jättebra gjort "Cowgirl" !!
Jättebra gjort "Cowgirl" !!
Ja de föds ju med missbildningen så det går att se på en gång.Om man ska komma tillrätta med denna defekt, om det ens går, så är det ju jätteviktigt att just de som har risk för att deras avkomma är homozygot dels testar dem för detta och OM det visar sig att de är homozygota skall de oxå testas för ögondefekten.
För visst kan man se det på fölen redan ??
Det har inte hittats en enda homozygot utan defekten.Skulle det då visa sig att de inte är alla homozygota som har ögondefekten så får ju forskarna försöka hitta vad som är fel hos just de individer som har fått den.
Det har inte hittats en enda homozygot utan defekten.
Den kan bara vara mer eller mindre stor.
Så det spåret har redan släppts.
Vi får väl hoppas att informationen sprids, då blir sådana föl ganska snabbt osäljbara och avlar lär ju sluta producera dem då....
För övrigt tror jag att det är bra om vi alla hjälps åt att sprida denna information, jag har pratat om det med mina bekanta på Island och där har denna information inte riktigt hunnit fram överallt.