Besvär med kliande öra

N

Ninjaninis

Hej!

Vad tror ni om min häst som verkar ha problem med sitt ena öra. Han skakar på huvudet, kliar med hoven och blir överlycklig när jag kliar. Har vart så ett par dagar nu och idag var han riktigt besvärad av det, höll det jobbiga örat lite bakåt struket...

Fick tips av en kompis att klippa ur det lite, lysa med ficklampa och se efter vita prickar - då kunde det vara svamp. Men jag såg inget konstigt alls, inga tecken alls på att det skulle vara irriterat... Humm!!

Sv: Besvär med kliande öra

Inga teorier?

Kan det vara det kalla vädret och att det blåst mycket?
Så svårt veta på vilket allvar man ska det....

Sv: Besvär med kliande öra

Det kan vara en infektion eller svamp längre ner i örat som du inte kan se. Jag hade kontaktat veterinär för råd och att de kan bedömma om de behöver komma ut.
Hästen har ju uppenbart ont av det och då tycker jag att man ska kolla upp det. Visst kan det vara att det har blåst, även hästar är ju olika känsliga och kan få ont. Jag vet flera människor som får öroninflamation (egentligen öronkatarr men det brukar kallas öroninflamation i dagligt tal) av blåst.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 615
Senast: Fibusen
·
Träning Jaha, nu har vi börjat få problem igen. Hovslagaren är efter den senaste halvt misslyckade skoningen inte längre så sugen på att verka...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 562
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset