Direkt? Kanske reserverat belopp men där använder jag PayPal. Beloppet. Kan ju inte dras innan de vet tiden. Jag kan ju korta och förlänga under tiden.Easypark är väl en av de större, där betalar man direkt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Direkt? Kanske reserverat belopp men där använder jag PayPal. Beloppet. Kan ju inte dras innan de vet tiden. Jag kan ju korta och förlänga under tiden.Easypark är väl en av de större, där betalar man direkt
Använde easy park senast idag och drog upp till 18 typ åkte därifrån före 14.Direkt? Kanske reserverat belopp men där använder jag PayPal. Beloppet. Kan ju inte dras innan de vet tiden. Jag kan ju korta och förlänga under tiden.
Väldigt sen på bollen. Parkering var inte betald när ni fick p-bot. Det verkar vara banken som strulat och flera dagar efter parkering fick P-bolag pengar. Eller har jag missförstått,
P-bolag har rent juridiskt inte gjort fel. Om ovanstående stämmer betalar ni P-bolag och kräver ersättning av bank/kortutgivare .
Ja direkt, med swish. Vill man förlänga betalar man mer, avslutar man tidigare får man tillbaka pengarna (också direkt, med swish).Direkt? Kanske reserverat belopp men där använder jag PayPal. Beloppet. Kan ju inte dras innan de vet tiden. Jag kan ju korta och förlänga under tiden.
Ok betalar med korten eller PayPal. Swish har jag inte tänkt på korten dras /månad smidigt och enkelt.Ja direkt, med swish. Vill man förlänga betalar man mer, avslutar man tidigare får man tillbaka pengarna (också direkt, med swish).
Ja man får ju leta vidare eller betala på annat sätt. Brukar ju också finnas ett telefonnummer att ringa för att anmäla fel. Betalar du dubbelt så får du ju kräva tillbaka i efterhand. Har pengarna dragits så syns det ju på ditt kontoutdrag men du fick aldrig någon parkeringsbiljett.Frågan är om det kan anses vara ett rimligt avtalsvillkor? Om man inte får bekräftelse vad gör man då? Letar vidare och parkerar någon annanstans? Hur får man då tillbaka sina pengar? P-bolaget kommer ju bara säga att man inte kan bevisa att man inte stod där.
P-bolag lever på att utfärda kontrollavgifter, så det är inget konstigt att de slåss med näbbar och klor för att få in dem, oavsett om de är korrekta eller ej.Ja man får ju leta vidare eller betala på annat sätt. Brukar ju också finnas ett telefonnummer att ringa för att anmäla fel. Betalar du dubbelt så får du ju kräva tillbaka i efterhand. Har pengarna dragits så syns det ju på ditt kontoutdrag men du fick aldrig någon parkeringsbiljett.
Tyvärr verkar många p-bolag ha rätt dålig service till sina kunder. Varför krångla för en sådan här grej? Det syns ju klart och tydligt att kunden försökt göra rätt för sig. Bara att skriva av boten utan att dra in inkasso och kronofogden. Varför liksom? Kanske bara för att man kan……
Helt sjukt!P-bolag lever på att utfärda kontrollavgifter, så det är inget konstigt att de slåss med näbbar och klor för att få in dem, oavsett om de är korrekta eller ej.
Man ska komma ihåg att det är faktiskt inte de som parkerar som är bolagets kunder, utan markägarna.Tyvärr verkar många p-bolag ha rätt dålig service till sina kunder. Varför krångla för en sådan här grej? Det syns ju klart och tydligt att kunden försökt göra rätt för sig. Bara att skriva av boten utan att dra in inkasso och kronofogden. Varför liksom? Kanske bara för att man kan……
Ja så är det säkert.Man ska komma ihåg att det är faktiskt inte de som parkerar som är bolagets kunder, utan markägarna.
Så varför slösa kundservice på någon som inte är kund, bättre att hålla nere kostnaderna och vara den som ger markägaren lägsta pris i nästa avtalsperiod.
Grejen är ju att om det inte funkar så kanske man, med tanke på bolagens ytterst dåliga rykte, inte har så stor lust att försöka igen och få ännu mer pengar som bolaget kan lägga rabarber på. Tar man sig då till en annan parkering så sitter man ju där.Ja man får ju leta vidare eller betala på annat sätt. Brukar ju också finnas ett telefonnummer att ringa för att anmäla fel. Betalar du dubbelt så får du ju kräva tillbaka i efterhand. Har pengarna dragits så syns det ju på ditt kontoutdrag men du fick aldrig någon parkeringsbiljett.
Tyvärr verkar många p-bolag ha rätt dålig service till sina kunder. Varför krångla för en sådan här grej? Det syns ju klart och tydligt att kunden försökt göra rätt för sig. Bara att skriva av boten utan att dra in inkasso och kronofogden. Varför liksom? Kanske bara för att man kan……
Är det då bättre att få parkeringsböter?Grejen är ju att om det inte funkar så kanske man, med tanke på bolagens ytterst dåliga rykte, inte har så stor lust att försöka igen och få ännu mer pengar som bolaget kan lägga rabarber på. Tar man sig då till en annan parkering så sitter man ju där.
Jag kan verkligen inte begripa att den typ av villkor som diskuteras kan anse skäliga.
Problemet är ju att det ofta tar timmar i telefonkö att få tag i parkeringsbolaget, och det brukar vara väldigt begränsat vilka tider deras kundservice är öppen. Det är i alla fall min erfarenhet. Så att ”bara felanmäla” blir en väldigt stor grej plötsligt.Är det då bättre att få parkeringsböter?
Jag håller inte med om att det är oskäligt. Du måste se till att få ett kvitto på att du påbörjat en parkering. Ser inget oskäligt i det. Speciellt inte då det oftast bara är ett sätt av andra att betala på. Man kan ju också ringa och felanmäla. Det fick man ju göra på den gamla tiden när man bara kunde betala med småmynt i en automat och så fick man ett litet papperskvitto att sätta i fönsterrutan på bilen. Var ju inte helt ovanligt att det inte fungerade. Struntade man bara i det och parkerade ändå så fick man böter. Ringde man och felanmälde så var det ju noterat att maskinen krånglade.
Nej det är det inte. Frågan är om det är skäligt att skapa ett system som man uppenbarligen anser är opålitligt och sedan lägga ansvaret helt på kunden för att systemet fungerar när kunden helt klart inte har någon möjlighet att ta det ansvaret. Systemet är ju enligt villkoren riggat för att inte fungera så att bolaget antingen ska få dubbla, tredubbla, fyrdubbla (välj själv) avgifter eller en ursäkt för att förstå få betalt och sedan ändå kunna ta en extraavgift. Enligt de villkor som finns finns det ju inget incitament för bolaget att se till att tekniken fungerar utan snarare så tjänar de på att tekniken inte fungerar. Det är helt enkelt en marknad som är som gjord för att kriminella ska lura folk på pengar.Är det då bättre att få parkeringsböter?
Jag håller inte med om att det är oskäligt. Du måste se till att få ett kvitto på att du påbörjat en parkering. Ser inget oskäligt i det. Speciellt inte då det oftast bara är ett sätt av andra att betala på. Man kan ju också ringa och felanmäla. Det fick man ju göra på den gamla tiden när man bara kunde betala med småmynt i en automat och så fick man ett litet papperskvitto att sätta i fönsterrutan på bilen. Var ju inte helt ovanligt att det inte fungerade. Struntade man bara i det och parkerade ändå så fick man böter. Ringde man och felanmälde så var det ju noterat att maskinen krånglade.
Tycker det inte varit något större problem.Problemet är ju att det ofta tar timmar i telefonkö att få tag i parkeringsbolaget, och det brukar vara väldigt begränsat vilka tider deras kundservice är öppen. Det är i alla fall min erfarenhet. Så att ”bara felanmäla” blir en väldigt stor grej plötsligt.
Vi har bara en för hela våran stad. Det e roligt.... (hoppas du förstår att jag är ironisk).Hett tips. Ha flera appar att välja mellan.
Vi har flera olika men generellt bara en som gäller för det specifika området.Vi har bara en för hela våran stad. Det e roligt.... (hoppas du förstår att jag är ironisk).
Nä så är det inte på Skånetrafiken. Är det strul med appen får man åka med ändå, ibland har Bank ID strulat och busschauffören brukar vifta förbi mig.Tycker det inte varit något större problem.
Men det är fortfarande din skyldighet att se till att du har en giltig parkeringsbiljett. Så har det alltid varit. Kommer ihåg själv hur det var när inte maskinen skrev ut en biljett. På den tiden hade man ingen mobiltelefon så då fick man springa runt och leta efter telefonkiosk. I bland hade man inte tid till det och då fick man chansa och skriva en lapp till parkeringsvakten och hoppas att personen i fråga var en förstående typ.
Så är det egentligen även inom kollektivtrafiken. Du är skyldig att ha en giltig biljett innan du går på ett fordon. Att säga att din mobil dog eller att det tar lång tid att få biljetten man köpt till mobilen är egentligen inte skäl att slippa tilläggsavgift om kontrollanterna kommer.