Har skrivit om henne förut men försöker igen. Har en 07 som jag tränar för fullt nu. Men hon är så "ojämn", full speed och träningsglad ett par veckor sen slappar hon till sig ett tag för att sedan gå full rulle igen? Växtperiod? Ökat en del å längden men på höjden har hon stått stilla väldigt lång tid. Ibland tror jag bara hon jäklas då hon är ganska bortskämd. En annan tränare tycker jag ska ligga på henne mycket, mycket mer? Han tycker hon gör lite som hon vill? Hur mycket ska man ligga på och pusha de? Jag kanske är alldeles för mesig? Gammal stam så kanske behöver mer tid? Mer vila? Eller är det bara mer "jävlar anamma" hon behöver från mig!?
Har haft ute veterinär, equiterapeut och massör vid flertalet tillfällen men inget fel hittat? Frisk som en nötkärna!
På banan funkar hon finfint! Sköter sig bra. Behöver bara ha mer rutin på banan överlag tex. på voltning, springa i grupp och fart, fart, fart! Hon verkar tycka det är ganska spännande. En anna sak är att hon totalvägrar gå först?? Bakom går hon som ett skott men först vägrar hon? Men där tror jag bara det är en fixidé hon fått för sig? (Hoppas jag) Hur i hela friden ska man få bort det? Funderar på att lämna bort henne ett litet tag till någon som har tillgång till bana för att intensivträna henne, då vi har dåligt med träningsmöjligheter och långt till banan....kan det vara en idé?
Tacksam för tips och råd!
Har haft ute veterinär, equiterapeut och massör vid flertalet tillfällen men inget fel hittat? Frisk som en nötkärna!
På banan funkar hon finfint! Sköter sig bra. Behöver bara ha mer rutin på banan överlag tex. på voltning, springa i grupp och fart, fart, fart! Hon verkar tycka det är ganska spännande. En anna sak är att hon totalvägrar gå först?? Bakom går hon som ett skott men först vägrar hon? Men där tror jag bara det är en fixidé hon fått för sig? (Hoppas jag) Hur i hela friden ska man få bort det? Funderar på att lämna bort henne ett litet tag till någon som har tillgång till bana för att intensivträna henne, då vi har dåligt med träningsmöjligheter och långt till banan....kan det vara en idé?
Tacksam för tips och råd!
Senast ändrad: