Beslutsångest: färg

kolblakkur

Trådstartare
Jag ska beställa en sele snart, men har sån beslutsångest. Jag vet inte vilken färg jag ska ha. Selen på bilden föreställer Ideals bruna sele. Frågan är om den verkligen passar en rödfux som hästen uppe i vänstra hörnet är. Den svarte hade den passat bra till :d Men svart sele till svart häst är ju lite tråkigt...

Vad tycker ni?

21999954.jpg

Sv: Beslutsångest: färg

Ja om man säjjer så så är ju svart mot svart lite trist likaså brun mot brun...
Men den bruna tycker jag e snygg! Det är lite ovanligare lixom;)
Brun skulle jag sattsa på!:banana:

Jag har en svartbrun nordis Krutrök
http://www.youtube.com/watch?v=hHrxR2HV2p4

På honom har jag Ideals maratonsele så så de är lite brunt foder på bröstan och däckeln och bakselen.
Tycker själv att jag har ett läckert ekipage.. De röda polydaddarna gör susen.
Finns i många olika färger på selar.se
Sparar mycket arbete med smörjning av selen.. å är i mina ögon snyggt.. välj en färg till din svarta shettis och en till rödfuxen..
Mitt tips i allafall

Anna-Carin

Är inte så fortjust i att använda paddar och dylikt. Annars var det ett bra tips! :)

Haha ja varför inte;)
Men det tillåter nog inte ekonomin:D
Men du ska inte köra par då, då kan du ha den bruna selen på den svarta och en svart sele på fuxen, skitfräckt!:D:banana::rofl:

a_c72: Jag trodde det var en frieser! Snygg!:love: Det är en kallblodstravare va?:)

Ekonomin är det inga problem med.
Nä, ska inte köra par. Hade gärna gjort det, men de är helt olika tempomässigt.

Tackar..
Jo Krutrök är en kallblodstravare född -93
Han har inte startat på travet men är travtränad till och från till 7 års ålder.. Kom till oss 11 augusti i fjol. sisådär 150 kg tyngre än idag.

Min lilla arbetsnarkoman är han.. TYVÄRR så är jag krasslig annars hade vi tävlat i Villvattnet i helgen

Anna-Carin

Jag hade köpt en svart, klassisk färg som alltid fungerar. Brun sele tycker jag passar bäst på skimmlar.

Om jag har fattat rätt så ska selen vara i så lika färg som hästen som möjlig...brun sele till brun häst osv. Men den ska ju även klaffa med vagn och kläder :eek: Jag har ju svart sele, hästen har dock svart man å svans...men vinröd vagn :o

22115455.jpg

....men iaf ursäkta ironin:o:angel::cool:

Tycker att du ska ha den bruna idealselen ja:grin:

Haha, den var lite häftig.

Jag har bestämt mig för att jag ska ha en svart. Och ev. en brun också :angel:

Svart sele på svart häst är så tråkigt så jag skulle ha valt brun sele!:idea:
Brun sele mot fux är inte lika tråkigt eller vanligt!;):bump:

Men klart, är du en sån som går med strömmen å absolut vill smälta in ska du ta en svart:grin:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 594
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London