Beskriv skillnaden på en KORNING O Mental test MT

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar vad skilladen är på Korning och en MT test. Kenneln tyckte vi skall gör en korning I oktober.
Mh har vi gjort

Sv: Beskriv skillnaden på en KORNING O Mental test MT

En korning är samma sak som ett mentaltest MT. Där poängsätts reaktionerna i de olika momenten och slutresultatet kan antingen bli godkänt eller inte. Om poängen är tillräckligt hög och hunden har godkända reaktioner på skotten så får hunden godkänd mentaldel. Tillsammans med en godkänd exteriörbeskrivning så får hunden, förutsatt att den är HD-fri, titeln KORAD.

Strikt sätt är alltså en korning ett prov som består av två delar, en mental del (MT) och en exteriördel. På detta prov kan du aningnen bli godkänd eller inte, jämför med mentalbeskrivningen (MH) där du endast får en beskrivning av hundens reaktioner.

En korning är samma sak som ett mentaltest MT. Där poängsätts reaktionerna i de olika momenten och slutresultatet kan antingen bli godkänt eller inte. Om poängen är tillräckligt hög och hunden har godkända reaktioner på skotten så får hunden godkänd mentaldel. Tillsammans med en godkänd exteriörbeskrivning så får hunden, förutsatt att den är HD-fri, titeln KORAD.

Strikt sätt är alltså en korning ett prov som består av två delar, en mental del (MT) och en exteriördel. På detta prov kan du aningnen bli godkänd eller inte, jämför med mentalbeskrivningen (MH) där du endast får en beskrivning av hundens reaktioner.
Okej
Man kan tydligen välja hel korning eller bara MT
olika priser

MT är som sagt endast en del av korningen. Du kan välja att göra bara MT eller MT+exteriörbeskrivning. Din hund kan inte få titeln KORAD utan exteriörbeskrivning även om den fått godkänt på MT. En del gör exteriörbeskrivning i samband med utställning så det är därför man kan välja.

MT är som sagt endast en del av korningen. Du kan välja att göra bara MT eller MT+exteriörbeskrivning. Din hund kan inte få titeln KORAD utan exteriörbeskrivning även om den fått godkänt på MT. En del gör exteriörbeskrivning i samband med utställning så det är därför man kan välja.

Okej det är korning bokat den 5 oktober för vår kull.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 972
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 510
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka