MissFideli

Trådstartare
Jag har börjat jobba lite som trafikledare på min arbetsplats, för att variera körningen med nått. Kör fortfarande mest buss, går in som trafikledare vid behov.
Jag har av nån anledning jag inte exakt vet, blivit väldigt poppis och omtyckt bland förarna, vilket så klart är jättekul!

Häromdan var det en förare som skrev beröm i en av alla olika grupper som finns på Facebook, jag hade missat det själv om inte en kollega uppmärksammat det och berättat. Blev förstås jätteglad!
"Tyvärr" skrev vårat huvudskyddsombud att jag var ett föredöme för trafikledarna och först blev jag stolt! Men idag fick jag reda på att mina trafikledarkollegor hade tagit rätt illa upp, vilket jag kanske kan förstå.

Nu känner jag mig som värsta skiten :(

Vad gör jag nu? Går ur gruppen? Slutar svara på sånt? Slutar vara poppis?

Jag tycker inte på något vis att jag är bättre än de andra, så på så vis tycker jag det är konstigt att jag får beröm och inte de andra.
 
Sv: Beröm =(

Fast att kollegorna tar illa upp för något som någon annan har kläckt ur sig har ju egentligen inget alls med dig att göra. Fortsätt du göra ett bra jobb och var glad för det beröm du får!
 
Sv: Beröm =(

Jag har börjat jobba lite som trafikledare på min arbetsplats, för att variera körningen med nått. Kör fortfarande mest buss, går in som trafikledare vid behov.
Jag har av nån anledning jag inte exakt vet, blivit väldigt poppis och omtyckt bland förarna, vilket så klart är jättekul!

Häromdan var det en förare som skrev beröm i en av alla olika grupper som finns på Facebook, jag hade missat det själv om inte en kollega uppmärksammat det och berättat. Blev förstås jätteglad!
"Tyvärr" skrev vårat huvudskyddsombud att jag var ett föredöme för trafikledarna och först blev jag stolt! Men idag fick jag reda på att mina trafikledarkollegor hade tagit rätt illa upp, vilket jag kanske kan förstå.

Nu känner jag mig som värsta skiten :(

Vad gör jag nu? Går ur gruppen? Slutar svara på sånt? Slutar vara poppis?

Jag tycker inte på något vis att jag är bättre än de andra, så på så vis tycker jag det är konstigt att jag får beröm och inte de andra.

slutar ta ansvar för andra människors agerande? (Detta gäller både personen som postade och de som reagerar surt. Att reagera surt på sådant är en mycket oattraktiv egenskap.)
Grattis till berömmet, du är uppenbarligen bra på det du gör och någon anser att du är värd att höra det! Jättekul :)
 
Sv: Beröm =(

Inte surt kanske, men dom undrade mest vad dom gjorde för fel osv.

På sätt och vis håller jag med dig och ameo, samtidigt vill jag ju inte stöta mig med kollegorna. Jag gillar mina kollegor och vill inte vara orsak till att dom tar illa upp.
 
Sv: Beröm =(

Usch vad löjlig jag känner mig! Hade det varit nån annan som varit i min sits hade jag svarat som ni. Men nu känner jag mig mer tillrättavisad och bortgjord :o
 
Sv: Beröm =(

Inte surt kanske, men dom undrade mest vad dom gjorde för fel osv.

Men det är väl deras problem om de väljer att vända beröm riktat till dig till en sak som handlar om dem? Snacka om ogint!

På sätt och vis håller jag med dig och ameo, samtidigt vill jag ju inte stöta mig med kollegorna. Jag gillar mina kollegor och vill inte vara orsak till att dom tar illa upp.

DU är ju inte orsak till att de tar illa upp. Det är ju:
1. Deras egen dåliga inställning
2. Jag var på väg att skriva personen som lade upp berömmet här, men jag kan inte förmå mig att lägga skuld på en person som ville göra något fint för en annan. (Förutsatt att formuleringen inte var kritisk mot de andra, utan specifikt beröm till dig)
 
Sv: Beröm =(

Men du kan inte göra något alls åt hur kollegorna reagerar på att någon berömmer dig. Ska du börja göra ett sämre jobb för att slippa få beröm? Det verkar väl jättedumt!
Om de tar illa upp av att du får beröm så är det de själva som är ansvariga för sin reaktion. Du kan inte göra något åt det! Fortsätt göra ett bra jobb och ta åt dig av berömet!
 
Sv: Beröm =(

Sträck på dig och var stolt över att du gör ett bra jobb. Hur dina kollegor reagerar får stå för dem. Om de är avundsjuka så får de väl göra ett bättre jobb istället för att gnälla på dig som gör ett bra jobb. Bevisligen gör du ju något som är bra och då är det väl bättre att de andra tar efter dig istället för att du ska ta efter dem? Blir de sura för att du får beröm så har de verkligen problem som de borde ta tag i istället för att försöka lägga det på dig.

Var glad över berömmet du har fått och strunta i dina ogina kollegor.
 
Sv: Beröm =(

Låt det inte bli en nackdel att någon tycker du gör något bra.

Att andra har problem med det är, ärligt talat!, deras förbannade problem. Om de tar illa upp och undrar vad de gör för fel handlar ju absolut mer om dem än om dig. Bara om dem. Inget om dig.

Det kan finnas ett missnöje med trafikledningen som tydliggörs genom att nytt blod vinner popularitet. Det är BRA. Inte negativt.

Jag tycker du ska be om ett enskilt samtal med huvudskyddsombudet som också skrev i dialogen, och berätta hur du känner. Det berör absolut arbetsmiljön.
 
Sv: Beröm =(

Till skillnad från dom flesta andra här förstår jag dig PRECIS.

Du kommer som ny, och får plötsligt heta "föredöme" - klart att det finns mindre säkra människor som tar illa upp och att det kan drabba dig. Otrevlig känsla.

Fortsätt vara duktig, och lugn o trevlig mot alla, så går det säkert över.
 
Sv: Beröm =(

Det kallas för konkurrens och är något som man möter på alla arbetsplatser där det finns positioner att vakta.
Dina kollegor får ta reda på själva vad de gör för fel.
Antagligen så är det ju något som du gör bättre.
Och det är faktiskt inte ditt problem.
 
Sv: Beröm =(

Det kallas för konkurrens och är något som man möter på alla arbetsplatser där det finns positioner att vakta.
Dina kollegor får ta reda på själva vad de gör för fel.
Antagligen så är det ju något som du gör bättre.
Och det är faktiskt inte ditt problem.

Exakt! ....
 
Sv: Beröm =(

Inte surt kanske, men dom undrade mest vad dom gjorde för fel osv.

Så var det säkert men det är deras problem. Ta åt dig av berömmet. Sträck på dig och var glad åt att din insats uppskattas och fortsätt att göra ett bra jobb. Om andra har problem med att du är uppskattad är det deras problem.
 
Sv: Beröm =(

En sak du kan göra är att du försöker lyfta dina kollegor när de gör något bra. Låt berömmet smitta av sig. Vi är överlag dåliga på att berömma varandra men det är enkelt att göra och det ger glädje till den som får höra något fint.
 
Sv: Beröm =(

En sak du kan göra är att du försöker lyfta dina kollegor när de gör något bra. Låt berömmet smitta av sig. Vi är överlag dåliga på att berömma varandra men det är enkelt att göra och det ger glädje till den som får höra något fint.

SÅ bra! :love:
 
Sv: Beröm =(

Skulle faktiskt fortsätta. Det är ju inte ditt fel att du nu råkat bli poppis och de andra inte. Det har ju med erat sätt att vara så det känns som om du måste ändra på hela dig för att agera annorlunda. Sedan kanske man kan göra lite som hvala skrev :).
 
Sv: Beröm =(

Först, GRATTIS!!! till att det går bra för dig!!!

Nu vet jag ju inte hur det såg ut när du började med dina nya arbetsuppgifter, men rätt vanligt är att någon visar en hur det går till, att man ibland frågar kollegor till råds, helt enkelt att man får hjälp. Är det så, så berätta det på något trevligt sätt. Ge dom ett erkännande som syns typ "tack vare att Pelle visade hur X-systemet fungerar på ett så bra sätt så bla bla bla bla"

Hitta inte på beröm, men tänk efter, kan du dela på äran så gör det.
Ibland har man fått stöd som man inte riktigt har märkt. Det kanske inte är så i det här fallet, men det är inte fel att fundera på det.

Släpp sen problemet, du har gjort vad du kan, och känn glädje istället!
 
Sv: Beröm =(

Äsch. Jag skulle ha gratulerat dig och frågat vad du tror det är som är bättre, så att jag också kan förbättra mitt jobb. Det är inte ovanligt att någon med mer aktuell erfarenhet av hela kedjan, gör ett bra jobb i ledningsfunktionen.

Att de surar istället är deras problem.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Nu är det skriva av sig dags igen... Jag vet inte riktigt hur jag skall lösa en situation på jobbet som jag upplever osund. Eller om jag...
2
Svar
39
· Visningar
6 889
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp