Berlingo + Mim?

Miao

Trådstartare
Jag och sambon står i startgroparna att köpa en ny bil. Det kommer med 99% säkerhet bli en Berlingo (var och tittade på en idag som "i stort sett" är köpt ;) ). Vi kommer att plocka ut två av baksätena för att få ännu mer plats för hundar och hundattiraljer :love:.

Men så vill jag nästa gång jag köper hundburar köpa MIM burar, men när jag kollar på deras hemsida så är inte deras burar testade i just Berlingon :(. Skulle ju bli surt att köpa bilen och sen märka att ingen av burarna passar (fast jag tycker väl att någon av burarna borde passa, lastutrymmet är ju rätt så stort på Berlingon...)

Är det någon här som har/vet någon som har en Berlingo med en MIM-bur, och vilken storlek får man då plats med?

Sv: Berlingo + Mim?

Jag beställde en Mim-bur, på pappret skulle den få plats men när jag väl satte in den skanades det någon millimeter på djupet. Jag tror faktiskt inte att det var någon av Mim-burarna som passade, Berlingon är ju ganska grund i baken.
Men om det är den nya Berlingon är väl den aningen större (jag har en Berlingo Family 07)?

Det blev för övrigt en Robust-bur som jag är väldigt nöjd med:).

Tack för svaret :bow:!

Den vi tittat på är en Berlingo -08, men det är med den gamla karossen, den nya kom under senare delen av 08... Så då borde det ju vara "samma" bil som din, och alltså ej passbar med MIM :confused:? Vad typiskt i så fall, för som sagt, på pappret (vad jag kunnat googla fram gällande mått i bagagen och på MIMburen) så ska det ju fungera...

Usch vad jag blev obeslutsam nu... Men ska slänga ett öga på Robustburarna, tack för tipset :laugh:!

Nu minns jag inte riktigt, det KAN hända att det finns någon liten Mim-bur som passar men då får man ju ha en liten hund;). Och just eftersom bilen inte är så djup så ville jag ha buren ordentligt bred, jag hade större hund på den tiden.

Är för övrigt jättenöjd med bilen även om det inte är någon flashig bil direkt. Som hund- och hästbil är den toppen :) !

Jag och sambon står i startgroparna att köpa en ny bil. Det kommer med 99% säkerhet bli en Berlingo (var och tittade på en idag som "i stort sett" är köpt ;) ). Vi kommer att plocka ut två av baksätena för att få ännu mer plats för hundar och hundattiraljer :love:.

Men så vill jag nästa gång jag köper hundburar köpa MIM burar, men när jag kollar på deras hemsida så är inte deras burar testade i just Berlingon :(. Skulle ju bli surt att köpa bilen och sen märka att ingen av burarna passar (fast jag tycker väl att någon av burarna borde passa, lastutrymmet är ju rätt så stort på Berlingon...)

Är det någon här som har/vet någon som har en Berlingo med en MIM-bur, och vilken storlek får man då plats med?

Ta fram tumstocken och börja mät. Alla mått finns på MIMS's hemsida. Eftersom du ska ta ut baksätena så lär inte djupet bli några problem. Buren är ju dessutom justerbar på just djupet. Höjden är ju också väl tilltagen i Berlingon. Problemet kan vara bredden beroende på vilken storlek på bur du är ute efter.

Ta fram tumstocken och börja mät. Alla mått finns på MIMS's hemsida. Eftersom du ska ta ut baksätena så lär inte djupet bli några problem. Buren är ju dessutom justerbar på just djupet. Höjden är ju också väl tilltagen i Berlingon. Problemet kan vara bredden beroende på vilken storlek på bur du är ute efter.

Tack för svaret!

Problemet är ju bara att bilen inte finns i min ägo (står på bilfirma i en annan stad) så jag kan inte mäta den just nu.

Dock, som sagt, på pappret SKA en bur i den storleken jag vill ha gå in. Och som du säger, den är ju justerbar på djupet. Jag behöver plats just nu för en aussie (arbetsmodellen, inte showmodellen) och en dvärgschnauzer, i framtiden ska två aussies få plats i den och nuvarande och framtida DS ska få en egen bur där baksätena var/är. Två av sätena bak ska bort, men ett ska vara kvar, så man kommer inte kunna utnyttja hela utrymmet på djupet tyvärr.

Har återförsäljare av MIM på ganska nära avstånd, så det blir väl bara att åka dit och prova vilken/om någon av burarna går in sen när vi köpt bilen :D. Annars så har vi ju Robust som vi fick tips om, alt galler och lastgrindar.

Lona: Kul att du är så nöjd med den :laugh:!! Som du säger, det är ju ingen flashig bil, men jag tycker verkligen att den verkar perfekt till det jag vill ha den till, en bruksbil för att frakta hundar och alla mina träningsattiraljer kors och tvärs över Sverige på träningar och tävlingar :D! Man kan ju få plats med hur mycket som helst i den känns det som, om man bara sätter in/bygger in lite extra smarta lösningar i den :)!

Liknande trådar

Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 622
Senast: Migo
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 698
Senast: Derivata
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 426
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 130
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hopphästars munnar