Berättelsen om Mimmi!

Sv: Berättelsen om Mimmi!

Vilken historia :)

Rådjur är vackra djur. Vi har en egen Bambina här som vi lärde känna förrförra vintern när det var rejält med snö. Vi stödfodrade viltet och "Bambina" väntade varje morgon när jag kom för att fylla på.

Hon stod alltid bara två meter ifrån en och när jag vände för att gå hemåt så kom även de små fram.

Det roliga är att hon har även stått ute vid hustrappen ett antal ggr så fort det snöat lite. Känns som ett litet påpekande ungefär "Du glömmer väl inte oss"

Fast det är inte sant att de slutar diar sina ungar för att de luktar fel, både rådjur och harar går på placeringen och inte såmycket lukten. Flyttar du kidet ett par meter svälter det ihjäl, men för att det luktar lite människa stöts det inte bort.

Jättefin historia dock!

Fast det är inte sant att de slutar diar sina ungar för att de luktar fel, både rådjur och harar går på placeringen och inte såmycket lukten. Flyttar du kidet ett par meter svälter det ihjäl, men för att det luktar lite människa stöts det inte bort.

Jättefin historia dock!

detta hålle rju inte jag med om utan det är när mamman känenr att kidet/ungen luktar ngt annat som hon överger ungen.. sen vart det ligger tror jag inte spelar ngn roll. för tänk om ungen sj flyttar på sig.. skulle mamman överge ungen då???

Jo mamman är mycket mer noga med att ungen ligger på sin plats än att den luktar rätt. Det är i alla fall så jag har fått det förklarat för mig.

Senast ändrad:

Jo mamman är mycket mer noga med att ungen ligger på sin plats än att den luktar rätt. Det är i alla fall så jag har fått det förklarat för mig.

ok men tyvärr inte så jag ha fått förklarat för mig. men det e ju inte det denna tråden gäller.. så då ger vi oss båda två... ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka