Berätta för arbetskamrater om kronisk sjukdom?

Sv: Berätta för arbetskamrater om kronisk sjukdom?

Härligt att du känner dig nöjd med ditt beslut!

Även jag tycker det är skönt när en människa som är högfungerande öppet kan stå för sina psykiska problem. Det gör att människor med psykiska diagnoser mindre och mindre ses som såna där som man förut faktiskt gömde undan och låste in.
Bra!

Om människor kommer hävda att du gör ngt pga din bipoläritet så kan du vara gladare över det än om "Lisa gör det för hon är så jäkla falsk", "Lotta gör det för hon är så himla korkad" etc etc.
Det kommer komma tillfällen då någon tycker att man gör fel. Då kommer de hitta något negativt att dra upp i ens personlighet eller liknande. En sjukdom ser jag som en trevligare orsak än att man bara är korkad, lat eller elak.

Sen håller jag med den som nämde att din sjukdom kan vara en tillgång.
Så försöker jag se min adhd. Om inte annat har jag lärt mig reflektera kring saker som andra aldrig behövt fundera på. Det kan man absolut prata om också då man pratar om sin sjukdom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 996
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 519
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 648
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp