Berätta eller inte berätta...

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cari

Gjorde ett gravtest i morse och det var positivt. Eftersom sambon redan gått till jobbet vet han inget än. Ska jag berätta det ikväll när han kommer hem eller ska jag vänta och berätta det som en liten julklapp imorgon bitti?
Vill höra hur ni berättade det för era pappor och hur de reagerade.

Hur länge väntade ni med att berätta för släkt och vänner? Tror inte jag kommer klara nyår utan att någon räknar ut hur det ligger till, vad gör man då, blånekar?

Sv: Berätta eller inte berätta...

Jag skulle berättat ikväll om jag var du. Då hinner nyheten lägga sig lite inför julfirandet. Jag och pappan i fråga har haft en dialog, så han har vetat om innan testet att det skulle kunna vara ett barn på väg (han har ju inte blivit så överraskad precis eftersom han varit medveten om "risken" vid produktionstillfället).

Att "lura" omgivningen kan ju vara lite svårt i dom här tiderna, men man kan ju alltid säga att man går på pencillin och inte får dricka alkohol (om det är det du tänker på). Ska man åka någonstans så är man ju alltid chaufför, då klarar man alla funderingar. Jag har väntat till omkring vecka elva/tolv med att berätta. Men det är väl en smaksak, man "klarar" ju inte de kritiska veckorna varken bättre eller sämre för att folk vet. Fast man slipper kanske få alldeles för upprymda blivande mor-och farföräldrar i onödan om man väntar tills det är mer säkert.

Nä det kommer ju inte som en chock för honom eftersom det är en planerad bebis, han var själv och köpte gravtestet igår.

Det låter väldigt sant det där med att risken inte blir mindre för att man väntar med att berätta för släkten. Om vi berättar och det sen kanske slutar med missfall så kan man ju få förståelse men det kanske är en sorg man inte vill att alla ska vara inblandade i?

Vad tror ni om att skicka ett sms? Är det för opersonligt? Och då missar jag ju hans reaktion....

Jag som aldrig har varit i situationen och inte kommer vara där den närmaste tiden :smirk: Hade nog väntat till imorgonbitti och sagt det på morgonen....om den är planerad så blir det ju bara en glad överraskning :)

Inte SMS....är väldigt opersonligt tycker jag...

Vet han om att du gör graviditetstestet idag så tycker jag att du ska berätta det i kväll när han kommer hem, men kommer det inte på tal så vänta tills i morgon o väck honom med denna "lilla" julklapp......Kan man få någon bättre julklapp än en efterlängtad bebis?? :-)

:) Först, grattis!!!!!!!

Om jag kunde så skulle jag nog vänta tills i morgon och ge honom gravtestet inslaget som ett paket till "frukost", vilken härlig julklapp! :love: men jag förstår om du inte kan hålla dig... Slå ändå in det och ge honom en för tidig julklapp när han kommer hem från jobbet isåfall. INTE SMS för guds skull, då missar du ju hela reaktionen!!!

När jag berättade för min man så hade jag gjort testet på jobbet (hur korkat var det då?! På frukostrasten, så jag fick gå hela dagen i ett töcken... Konstigt att jag fick NÅT gjort den dan :smirk: ) Jag kom hem från jobbet och han stog i köket och innan jag fick av mig ytterkläderna bara kläcker jag; jag är med barn! Han släppte posten han stog och kollade i och bara stirrade på mig, till slut säger han; näää, är det sant?! Japp, sa jag och då sken han upp som en sol :love: Det skulle jag INTE velat missa!!!

Nä, det är jättesvårt att inte berätta. Jag har varit på väg att ringa honom flera gånger idag! Man jag får väl försöka hålla mig till imorgon, det kommer antagligen inte gå så det blir nog ikväll...... :love:

Lycka till!
Han blir nog överlycklig hur/när du än säger det :)

och även ett stort GRATTIS :bump: :bump:

Kunde inte vänta tills imorgon... :o
När han kom hem gav jag honom ett litet paket med gravtestet i. När han väl förstod vad det innebar blev han så lycklig att han grät... :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 930
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka