Beräkna nedkomst

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Åska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 484
Å

Åska

Har upptäckt att jag skall bli mormor till en kull med oväntade men välkommna kattungar. Frågan är bara när de kommer. Min katta är ganska rund och har börjat sätta mjölk.

Någon som kan komma med en vild gissning om när de kommer?

Sv: Beräkna nedkomst

Börjat sätta mjölk? Dom flesta släpper ner mjölken nån dag innan eller straxt efter förlossningen. Eller menar du att tuttarna är stora och rosa? Det blir dom efter 3 v.

Har hon verkligen släppt mjölken så är det dags när som helst. Annars kan det vara veckor kvar. Trist när man inte vet när dom kommer, svårt att veta när man ska ta semester då. Om man jobbar vill säga.

Hmm..Det bara är stora och rosa.

När kan det tänkas vara på G då?

En katt är dräktig i 9 veckor och tuttarna blir rosaaktiga efter 3-4 veckor så har tuttarna nyss ändrat färg är det 5-6 veckor kvar.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 614
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 174
Senast: Badger
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025