Sv: Benskydd

Jag har Picasso, dom är bra!
Släpper inte in grus, blir inte tunga i vatten och ventilationen vet jag inte så mycket om, dom blir ju alltid blöta för att man i princip alltid rider i vatten på träning/tävling.
Du har ju sett min häst, halvblod av lite smäckrare modell. Jag har M fram och L bak men hade hellre velat ha M bak också, dom är bra runtom (går precis ihop) men blir lite långa.

men är det inte ganska farligt när det kommer in grus?
Det är de jag har oroat mig för, men nu känner jag att jag måste ha skydd bak då min häst lätt sätter broddarna lite här och där :crazy:

Farligt vet jag inte, hästen lär ju inte direkt bryta benet av lite grus men det kan ju skava rätt så ordentligt.

Min herre får ju in grus, men får inte skav, ens om man blandar grus och vatten. (Får däremot skav av gummiboots under samma läge). Han har de luddiga NEW-skydden.

Donnan som hade Airflow, där är de ju perforerade så borde kunna komma in skitmkt grus. Men aldrig något grus mellan skydd och ben, och inga skav. Hon var hyperskavkänslig.

Jag har Picassoskydd bak och nöjd med dem. Har framskydd också men kommer aldrig använda dem igen då hästen fastnat en gång i hindret pga kanten på skyddet stack ut så mycket. Bak tycker jag de är super. Bra knäppning som aldrig gått upp, sitter bra, kasar inte och rejäla, dvs skyddar bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 990
Senast: ameo
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 120
Senast: Luff
·
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 454
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18