Benskydd vid körning

tinis88

Trådstartare
Hej! jag håller på att köra in min islandshäst. Tycker ni man borde ha några benskydd eller något på hästen? Han är inte inriden än då han är 2,5 år.

Sv: Benskydd vid körning

Nej?

Om hästen har korrekt benställning och inte slår i och skrapar sig själv eller trampar sig själv i rörelserna så borde det väl inte behövas.

Varför ska du köra in honom redan nu?
våra 2åringar går fortfarande i ungflock och lever som bebis-vildhästar. dock kan man leda dem ganska bra.. men inget mer

ja, varför köra in honom nu?

nej, jag skulle inte använda benskydd, kanske skyddsboots men antar att du inte ska göra ngt annat än att skritta? Eftersom hästen antagligen inte kan alla komandon. Fast själv skulle jag nog inte köra in innan jag rider in om den ska fungera som ridhäst också. Hästen måste ju kunna tygeltagen och röst komando innan och då är det väll bra om den är lite bekant med det innan man sätter på en vagn och ska börja köra. eller tömkör antar jag att du gör innan men att sitta på hästen och sånt skulle jag göra innan:D

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: CaisaCax
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
613
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 388
Senast: MalanMjöl
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka