Benskydd ovanför lindor

Nu måste jag gå in och påpeka att alla får ge sig in i diskussioner så länge deras inlägg inte bryter mot forumets regler. Om man inte uppskattar eller inte förstår ett inlägg kan man strunta i det istället för att hacka på varandra.

/moderator
"Gå inte in i diskussionen om du inte har något vettigt att framföra" var menat för att försöka få folk att sluta hacka på mig och för att försöka få tråden att sluta spåra :) frågan var aldrig om det var bra eller dåligt att använda kombinationen, utan varför vissa använder den :)

Intressant har för mig att jag sett de där fenomenet förutom också någonstans vart kommer jag inte ihåg just nu.
Jag som jobbat med travhästar har absolut ibland lindat med tunna lindor under bakbenskydd men oftast handlar de om att hästarna får skav eller att de trampar igenom och behöver skyddas. Har även använt vetflex under. Men på ridhästar hm nej faktiskt inte använder så sällan skydd där förutom fram ibland på min klumpnisse ;) :laugh:

Intressant har för mig att jag sett de där fenomenet förutom också någonstans vart kommer jag inte ihåg just nu.
Jag som jobbat med travhästar har absolut ibland lindat med tunna lindor under bakbenskydd men oftast handlar de om att hästarna får skav eller att de trampar igenom och behöver skyddas. Har även använt vetflex under. Men på ridhästar hm nej faktiskt inte använder så sällan skydd där förutom fram ibland på min klumpnisse ;) :laugh:
Tack för svar :) låter rimligt :) hör gärna av dig om du kommer på vart mer du har sett det :)

Både den typen av benskydd och lindor används främst för att stödja gaffelbandet osv. Finns det kanske en anledning att de väljer att ha både och?

Men stödja en sena? Vem har hittat på det?
Jag vet att jag sett forskning på att stödja senor är nonsens och inte går.

Jag vet att det finns dom som tjänar pengar på att vi hästägare är ängsliga på alla möjliga sätt och tror att vi behöver än det ena än det andra som är rent BS

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 410
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka