Benskydd eller lindor vid träning?

E

emmajosefin

Ja, som rubriken säger så. Vad brukar ni ha på er hästs ben när ni rider dressyr? (träning). Har hört en massa olika varianter om det ena och det andra, och jag känner flera som kör med olika på fram och bak. Så nu skulle jag gärna vilja veta vad NI använder! :)

Sv: Benskydd eller lindor vid träning?

Om vi har gott om tid så lindar vi, är vi stressade slänger vi på benskydd. Men vi har samma sak på alla fyra benen iaf.

oftast linar jag runtom... om det är bråttom så blir det skydd fram o lindor bak (har inte bakbensskydd)

Benskydd! Är alldeles för lat för att linda, och särsk för att tvätta de j*vla lindorna...

just nu kör jag med senskydd med fårskinn i fram bara, för hästaskrället får skav bak (och fram med för den delen, men där vill jag inte köra utan skydd).
när han inte har skav har jag vanliga strykkappor bak.
i nödfall lindar jag för att undvika skav från skydden.

Lindor har jag bara på prisutdelning, och på finare träningar/programridningar mm när jag vill framstå som lite mer seriös, typ.

jag lindar när jag rider träning.. oftast med vita.. =)

Träning som i för tränare, eller träning som i ej tävling??

Jag har oftast fleecelindor med pad under, om det är blött ute eller jag har bråttom så har jag konstläderskydd med ludd i.

Nu är alla lindor skitiga :angel: så det blir eskardon-skydd :D Annars lindar jag med fleece när jag rider för tränare.

Jag ska köpa paddar nu snart och använda det under.

Jag använder nästan alltid benskydd, är för lat för att linda :p Har lite olika, ibland lindor runt om eller bara fram/bak. Men som sagt det blir för det mesta benskydd, tycker det är smidigast.

Just nu äger jag inga lindor (har börjat rida igen efter ca 1½års uppehåll:angel:) men de blir senskydd fram o kappor bak ...

har även alltid varit lat när de gäller lindning o sånt som tar mer än 5 sekunder :P haha

jag använder alltid lindor när jag tränar, för att det ger skydd och stöd och sen så är det ju snyggt också:)

Vid träning för tränare (oftast nån annanstans än hemma) har jag lindor.

Vid träning hemma på ridbanan har jag damsker runt om eller lindor på frambenen och damasker bak.

Vid uteridning har jag senskydd, boots och damasker bak på ena hästen och heltäckande damasker(modell Hööks) fram och damasker bak på den andra hästen.

Har mest lindor för att det är snyggt:angel:

Jag har faktiskt investerat i dressyrskydd för att slippa linda, hatar att linda och att tvätta dem:crazy: Skydden är enkla att sätta få och fram har jag mjuka paddar under, vita på träning = tjusigare:angel: , andra färger, beroende på vad som är rent, andra dagar. Bak bara skydden.

Tänkte mest på träning som icke-tävling. ;)

Oftast blir det benskydd, är för lat för att linda om det inte är för nått speciellt eller om man ska rida för någon annan tränare än den jag rider för på ridskolan. Vissa hästar har jag inte något på.

Nästan alltid benskydd fram och bak. Ibland vid träning för tränare har jag lindor men det tar oftast för lång tid och är för omständigt för att jag ska orka och framförallt hinna med det. Är inte alltid ute i så god tid innan träningarna! :angel:

Jag tolkar frågan som träning för TRÄNARE.
Har vita dressyrskydd alternativt lindor i ngn neutral färg (läs svart, vitt eller beige). skydden är ju helt klart enklast, men ibland piffar man till sig ändå med lindor, särskilt den torra årstiden /alternativt inomhus träning, när man kan komma undan med ngra pass utan att behöva tvätta dem emellan :angel:

vid bara vanlig träning för oss själva tonar jag ner och har ej vita. ser lite väl överdrivet ut annars. :o

Hemma har jag styrkkappor runt om och boots, åker jag till ridhuset och tränar själv lindar jag ibland.

På träning för tränare har jag i regel lindor, ibland benskydd, alltid boots.

Benskydd bak och bandage fram för det mesta :d
Ibland har jag lindor på alla fyra, ibland har jag inget alls

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 475
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025