Sv: Bengaler!

Min Bengal leker väldigt hårdhänt med mina andra katter, är detta rastypiskt, eller är han en mobbare?
För när han leker så slutar det alltid med att den han leker med skriker.
Medans dom andra kissarna kan leka och ha kul en lång stund.

Några fler bilder på min vildkatt:devil:
CIMG2261.jpg

CIMG2281.jpg

Mina katter har fått bo ute ett tag nu under tiden som mitt golv vart uppbrutet, Och jag slår vad om att mina grannar hatar Atten för att han skriker och pratar så. Eller så åker jag väl snart dit för djurplågeri eller nå sånt dumt.
Då är de ju tur att ja har er här som kan intyga om att dom faktiskt låter så :)

Personligen kan jag tycka att det är ok att ha utekatter om man bor på toklandet...
... Priserna ligger på ca 6-8 000 för en sällskapskatt. Då är det oftast krav på att katten ska kastreras.
Jag är en riktig hönsmamma för mina katter, och skulle inte våga släppa ut dem om jag inte bodde som jag gör nu... längst in på en liten privat grusväg långt bort i tjotahejti dit ingen hittar utan utförlig vägbeskrivning... Jag skulle dessutom aldrig ha en okastrerad katt som utekatt!

Däremot är nog priset problemet... än så länge... :angel:

I morgon åker min bengal till en ny familj :(Känns jätte jobbigt. börjar gråta bara ja tänkrt på det,:cry::cry::cry::cry::cry:
Min grabb!!!!!

Han har inte funkat nå bra med dom andra katterna. har varit mycket bråk å skrik.
Så nu har min vän åkt. Va riktigt hårt när han åkte iväg.:cry:

Cornish Rex och Devon Rex fäller knappt alls. De har ju dock lite udda päls om man jämför med ex Bengaler.

Min ena devon fäller skitmycket, två av dem gör det inte.:D
De flesta fäller nog väldigt lite, men.. undantag finns så man ska nog inte vara bensäker på att få enn "fällfri" katt om man köper rex ;)

Saknar Attlas väldigt här. Är så tyst och lugnt utan honom. Började ju precis vänja mej vid att han skrek nu ju.
Men men, vet ju att han har det bra nu iaf.

ratade med dom som köpe min bengal av mej idag.
Han verkar ha de super bra. har även där en inhängnad veranda där han kan sitta och titta. och han sover mellan dom i sängen och går runt efter dom hela tiden. Så de verkar som att han har det jätte bra.
Men guuuud va ja saknar honom. hans pratande på kvällarna.:cry:

Förstår att du saknar honom! :( Men skönt för dig att veta att han har fått det så bra i alla fall! :)

Snackade med dom nya ägarna igår. Och dom berättade att han börjar bli riktigt gosig och vill vara med överallt. Så han börjar känna sej hemma där borta. Sen hörde honom prata järnet i bakgrunden. Min söta lilla grabb,

kl*

Tänkte passa på att precentera min familjs ögonstenar:
Tyvär har jag inte bilder på alla på min dator.
Men här är några:

Eros: Kastrat, egen uppfödning, Bengal.

Troja: Nybliven mamma (två dagar gammla bäbisar), avelshona.

Porthos: Avelshane, snöbengal

Oh boý: Kattunge, skall säljas, snöbengal

Prinz: Bondkatt, herre i huset.

De jag inte har bilder på heter: Simba, Fenomena, Solo
Men det finns på mammas hemsida: www.bengalkatter.se

Oh boý: Kattunge, skall säljas, snöbengal

Jag vill bara meddela att det INTE är ok att lägga ut en sådan bild och meddela att den är till salu! :mad:

Jag börjar ju omedelbart fundera på om det verkligen inte finns plats för en katt till här hemma! :D En sån raring :love: så vacker med de blå ögonen. Och vilka underbara puffiga morrhårskuddar, får honom att se så mysig ut!

:p haha ja Oh boy är väldigt fin, stora fina morrhårskuddar och är en grov kille som kommer att bli stor. Underbart charmig och super snäll. Spinner som katten på nätterna och vill gärna sova uppi ansiktet ditt. Vi är väldigt fäst vid han och det kommer att bli mycket svårt att skiljas från han.

Så här ser bilden ut när den inte är svartvit och redigerad.

Så här ser bilden ut när den inte är svartvit och redigerad.

Aawww :love: Ännu vackrare! :D (Jag kan ingenting alls om bengalfärger och vad som är önskvärt och mindre önskvärt i avelssynpunkt, tycker bara att han har en vacker färg (enl. bilderna på hemsidan) och är en ren fröjd för ögat! :))

Är lite sugen på att skaffa bengal. Vill gärna ha en livlig katt men också gärna en som gillar att ligga i knät och gosa. Kommer att skaffa två stycken så de har sällskap med varandra. Hur livliga/gosiga är era?

Är i valet och kvalet mellan ocicat och bengal - eller kanske en av varje om raserna kan fungera ihop?

Tacksam för alla svar!

:love:

Jag blir alldeles sjuk i hjärtat av denna tråd! Vilka underbaringar!

En fråga från en okunnig kattälskare - vad är skillnaden mellan en ocicat och en bengal? jag tycker att de ser rätt lika ut på de bilder jag har sett.

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
479
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 430
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka