susanne
Trådstartare
Det känns som om hästen haltar (bakben) ett steg, tappar ryggen, sen är det som vanligt igen. Precis som om benet låser sig. Varken jag eller någon annan har lyckats se när det händer, så det är bara min känsla jag kan beskriva. Har funderat om hur lätt patellaupphakning yttrar sig, kan det vara det? Hon håller just nu på att stärkas och lära sig att ta längre steg, kanske ett samband? (Inte ens då man ledde henne var det något övertramp i skitten innan, det är det nu.) Det är mest i skogen som det visar sig. När man sedan hemma igen springer med henne i padocken tar hon i och travar jättefint med långa spänstiga steg. Detta har tilltagit mer och mer (oftare), började för ca en månad sen. Jag har testat att ha en vecka utan ridning med bara promenad vid hand i skogen, men det gjorde bara liten skillnad (bara att vi åkte ett par månader tillbaka i tiden ridmässigt, kanske skillnaden kommer därav). Jag har tryckt på hennes muskler, masserat och dragit(stretchat) i benen, det blir ingen reaktion!
Jag vet inte vad jag ska göra. Ska ta ut massör och hovis, vetrinär känns det meningslöst att ta ut, jag kan ju inte visa vad som händer.
Jag vet inte vad jag ska göra. Ska ta ut massör och hovis, vetrinär känns det meningslöst att ta ut, jag kan ju inte visa vad som händer.