belöningsgodis

M

majaella

hej.

Jag har en hund som bara får äta Hill´s sensitive skin för sin päls. Nu undrar jag om nån kan ge förslag på vad jag kan ge för belöningsgodis. Hon vill inte så gärna ha hills i belöning. Kan man kanske ge kycklingbitar?
Eller nåt annat som inte är allergiframkallande.

Majaella

Sv: belöningsgodis

Jag körde med Frolic eller hundgodis som köps i lösvikt.

Varför inte testa att ha en leksak som belöning ist. Jag har en boll med snöre. Som han får när han gör rätt, har även Frolic el. påläggsskinka, leverpatej på tub...

Då min hund inte tål spannmål så får man leta lite framför allt efter mjukt godis.
Jag bor i Stockholm och på Bromma Zoo så har dom Torkad lammfläta, det är det närmaste mjukt godis jag kommit om man inte vill koka lever eller hjärta själv. Detta godis uppskattas av vovvsan. Köper också torkad lever eller så får hon sitt torrfoder, Orijen. Nu äter hon valpfoder men ger vuxen maten som godis så det blir lite skillnad. Glutenfria köttbullar har jag också funderat på men ej testat.

Min hund är rätt så känslig så jag torkar lever och glutenfri leverpastej i små bitar i ugnen och använder som belöningsgodis, det funkar bra på henne och hon älskar det verkligen :d

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka