Belmont 776

Theodor

Trådstartare
Min vän har ett sto e. Marwin - Belmont, med plac. i 130. Jag är lite nyfiken på Belmont, jag vet att han dog ung men undrar hur han dog och om det är någon som vet något mer om honom. Tacksam för svar :)
 
Kan kanske bidrag till lite information:
Belmont 776, 1986-1990. reg. avkommor: 14, uppföd/äg. Flyinge AB, svart, stjärn, vtbff, vtbbf, 167 cm.

Halvsyster Delilah (F. 2), vann kungakannan 1994 med exteriörpoängen 999108=45p och domarkritiken "långlinjrtat sto dom kombinerar elegans med massa, bra överlinje, välbenad, utmärkt skritt och en rörlig vägvinnande trav".
Samma år (1994) blev också både hans moder Dramatik (F.2) samt hans mormor Drama (F.2) Elit-prem.

Men orsaken till hans dödsfall bör du nu vända ditt till Flyinge och fråga.
 
Det känns ju som att han stammässigt var mer åt dressyrhållet, men de två bedömda avkommor han har (kvalitetsbedömning) hoppade 8-9 båda två. Kanske inte så mycket att gå på men ändå :D
 
Det känns ju som att han stammässigt var mer åt dressyrhållet, men de två bedömda avkommor han har (kvalitetsbedömning) hoppade 8-9 båda två. Kanske inte så mycket att gå på men ändå :D

Stormannen är väl samma som Artist t ex, så det fanns nog lite hoppning att brås på också.
 
Stormannen är väl samma som Artist t ex, så det fanns nog lite hoppning att brås på också.
Artist är också ur spinda-familjen, så som Feliciano, Briar, So What, Garibaldi osv. 72 Godkända hingstar så som Chess, Lemon, Troll, Cesam, Zorn, Lester, Abbé osv.

Hoppning:
Figaro (Feliciano u. Bellamie)
Centron (Cardento u. Bellamie)
Chess (Cortez u. Felicia
Feliciano (Irco Marco u. Felicia)
Artist (Strauss u. Damanst)
Corrmint (Cortez u. Col-Rawil)
Imperator (Gaspari u. Donetta)

Dressyr:
Tellwell (Tip-top u. Tatantella)
Briar (Magini u. Charis)
Vancouver (Happy Day u. Decibelle)
Ceasam (Ceylon u. Cerina)
Zorn (Chagall u. Zenta)
Brisad (Darbant u. Denise)

Fälttävlan:
Volt af Källstorp (Irco Mena u. Varosha)
Lady-Grey (Feliciano u.Galcita)

Det finns fler som har tävlat högt, men tog några exempel.
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 029
Senast: Roheryn
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: sjoberga
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Joel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp