Belmont 776

Theodor

Trådstartare
Min vän har ett sto e. Marwin - Belmont, med plac. i 130. Jag är lite nyfiken på Belmont, jag vet att han dog ung men undrar hur han dog och om det är någon som vet något mer om honom. Tacksam för svar :)

Kan kanske bidrag till lite information:
Belmont 776, 1986-1990. reg. avkommor: 14, uppföd/äg. Flyinge AB, svart, stjärn, vtbff, vtbbf, 167 cm.

Halvsyster Delilah (F. 2), vann kungakannan 1994 med exteriörpoängen 999108=45p och domarkritiken "långlinjrtat sto dom kombinerar elegans med massa, bra överlinje, välbenad, utmärkt skritt och en rörlig vägvinnande trav".
Samma år (1994) blev också både hans moder Dramatik (F.2) samt hans mormor Drama (F.2) Elit-prem.

Men orsaken till hans dödsfall bör du nu vända ditt till Flyinge och fråga.

Det känns ju som att han stammässigt var mer åt dressyrhållet, men de två bedömda avkommor han har (kvalitetsbedömning) hoppade 8-9 båda två. Kanske inte så mycket att gå på men ändå :D

Det känns ju som att han stammässigt var mer åt dressyrhållet, men de två bedömda avkommor han har (kvalitetsbedömning) hoppade 8-9 båda två. Kanske inte så mycket att gå på men ändå :D

Stormannen är väl samma som Artist t ex, så det fanns nog lite hoppning att brås på också.

Stormannen är väl samma som Artist t ex, så det fanns nog lite hoppning att brås på också.
Artist är också ur spinda-familjen, så som Feliciano, Briar, So What, Garibaldi osv. 72 Godkända hingstar så som Chess, Lemon, Troll, Cesam, Zorn, Lester, Abbé osv.

Hoppning:
Figaro (Feliciano u. Bellamie)
Centron (Cardento u. Bellamie)
Chess (Cortez u. Felicia
Feliciano (Irco Marco u. Felicia)
Artist (Strauss u. Damanst)
Corrmint (Cortez u. Col-Rawil)
Imperator (Gaspari u. Donetta)

Dressyr:
Tellwell (Tip-top u. Tatantella)
Briar (Magini u. Charis)
Vancouver (Happy Day u. Decibelle)
Ceasam (Ceylon u. Cerina)
Zorn (Chagall u. Zenta)
Brisad (Darbant u. Denise)

Fälttävlan:
Volt af Källstorp (Irco Mena u. Varosha)
Lady-Grey (Feliciano u.Galcita)

Det finns fler som har tävlat högt, men tog några exempel.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 408
Senast: ildiko
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka