Nu har veterinÀren hÀmtat in henne. Hon var sÄ rÀdd sÄ hon fick ha bÄde munkorg och sedering och eventuellt blir det full narkos om inte sederingen rÀcker
MĂ„ste skicka till den andra hundĂ€garen ocksĂ„ men tycker att det Ă€r sĂ„ jobbigt att vara âjobbigâ
Egentligen Ă€r det hundĂ€garen som gjort det vĂ€ldigt jobbigt FĂR DIG genom bristande tillsyn av sin hund.
FörstÄr helt vad du menar dock, tycker ocksÄ sÄnt Àr jobbigt oavsett hur rÀtt man Àn har. Försök se det som en nödvÀndig övning, pÄ att stÄ upp för dig sjÀlv, nÄgot som Àr bra och oerhört vÀrdefullt för dig att göra.

Det Àr skönt att fÄ det överstökat ocksÄ, fÄ det jobbiga ur vÀrlden.
Vad Ă€r det vĂ€rsta som kan hĂ€nda om gör det? Tex, det uppstĂ„r en konflikt, över meddelande? Du har rĂ€tten pĂ„ din sida! Ăr det en nĂ„gorlunda vettig person betalar den gladeligen för skadorna den har orsakat! Jag fick intrycket att det var en sĂ„dan person av din beskrivning.
Vad Àr det bÀsta som kan hÀnda? T.ex kÀnslan av att ha stÄtt upp för sig sjÀlv, att man sÀger till sig sjÀlv att jag Àr visst vÀrd det hÀr, har rÀtt till det hÀr. Det Àr ovÀrdeligt för sjÀlvkÀnslan! Vad Àr konsekvenserna av att inte göra det? T.ex, du förstÀrker bara din felaktiga tro att du Àr jobbig. Det Àr sÄ du upplever det, men det Àr inte förankrat i den faktiska verkligheten. FörstÀrk inte det.
NÀr jag hade hund levde jag med familj, jag gjorde precis ALLT som hunden tyckte var hemskt och jobbigt. Lugnt och bestÀmt. STORA belöningar och mycket beröm och kÀrlek efterÄt. De andra gjorde enbart saker hunden tyckte var kul. Det var ingen tvekan om att han Àlskade mig mest och var absolut tryggast med mig trots att jag inte ens var den som hade mest tid tillsammans med honom dÄ. Jag tror inte det var trots att jag tog tag i allt det jobbiga, utan just pÄ grund av att jag gjorde det. Ni kan komma starkare ur det hÀr!
Och det Àr helt okej att bryta ihop och vara ledsen efterÄt, nÀr det jobbiga Àr klart, försök trösta dig sjÀlv, ha förstÄelse för och var sÄ snÀll mot dig sjÀlv du bara kan! Det Àr inte lÀtt att behöva göra sÄnt hÀr men du klarar det, för din hund skull! Det kommer bli bra!