Belgisk jätte

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Willebillebus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 251
W

Willebillebus

Hejsan!
Är det någon härinne som har en sådan?
Jag tycker dom är så himla fina!

Vill gärna se bilder och tips på bra info!:banana:

Sv: Belgisk jätte

Jag har en belgisk jätte. Har haft henne i ca 4 månader nu. :)
Är helt underbar att ha en BJ! Mysiga kaniner i stooort format! :rofl:

Om du söker fakta, kolla efter uppfödare av belgisk jätte. De kan ge dig den information du behöver. :) Eller bara sök på "belgisk jätte" på ex google, så får du fram en del.

Men det jag kan säga om Belgiska jätten, är att de är väldigt stora och ståtliga djur! Min tös är väldigt förtjust i människor, och pussas gärna när man kommer och hälsar. Mycket foder går det åt! Jag ger min dam både pellets, hö är en självklarhet, havregrynsgröt, grönsaker, frukter, pasta, ris och kokt potatis. Hittills ligger hon bra i vikt för sin ålder (5,4kg vid 5 månader).

Tösen min heter Kråkbackens Järnsaxa, och kommer såklart ifrån Kråkbackens Belgiska Jättar i Mora.
Hon är Järnblå och född 17 augusti -06.
7099483.jpg

Oh, vad fin!
Har du henne ensam eller ihop med andra kaniner?

Jag har en blå fransk vädurs hona, tycker den färgen är så himla fin!

Tack för tipsen!

Oh, vad fin!
Har du henne ensam eller ihop med andra kaniner?

Jag har en blå fransk vädurs hona, tycker den färgen är så himla fin!

Tack för tipsen!

Hon bor i en 2-fackare, och har en dvv-kastrat och en dvv-korsningshona till grannar. :)
Sen finns det 4 kaniner till i burarna intill.
Så hon bor ju själv i sin bur, men hon är ju inte ensam.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 096
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Bison
·
Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 197
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 637
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka