Behöver tips och råd

M

Matilda_o_Bonita

Jag har ett nu 4 årigt sto, korsning Vbl/Nordsvensk. Är mycket intresserad av distans och är den sporttypen som är ute och springer mycket. Jag skulle böhöva lite råd från er som kan det med distans. Skulle mitt 4 åriga sto lämpa sig som distanshäst? (Hon har mycket bra rörelser och starka bra hovar.) Vad ska man ha för typ av utrustning vid distans träning/tävling?

Hej!

Jag har inga tips om utrustning eller så vad gäller distans men jag har en lite fråga till dig. Det är inte så att du har en bild på ditt Vbl/nordsvensk sto?! Jag har en valack med samma korsning och det hade varit kul att se om det finns några likheter.

///Karin

p.s Här är min iallafall
SunHillGoodBoyII.jpg

SunHillGoodBoy.jpg

Sv: Behöver tips och råd

=D ÄNTLIGEN!!! :bow: Har varit igång som en igel med att hitta folk med samma korsning =D
*Skriker av lycka :angel:
Har tyvärr ingen tillgänglig bild just nu, som fungerar. Men jag sla försöka fixa några. ;)
Bilden är tagen 2004 när hon var på inkörning.

Superkul med ytterligare en liten fin korsning.

PS: Supersöt kille ;) DS

Senast ändrad av en moderator:

Det blev lite fel i svaret :angel:
Här kommer bild, kan fixa fler bilder :bow:
1

Tackar och bockar :bow: , dessutom vet han om att han är snygg! Haha! :d

Dessvärre kan jag inte se någon bild på din? Fel på min dator eller!? (skulle inte förvåna mig :devil: )

Min ska iallafall bli en riktigt duktig kossehäst, här hemma på gården. Kan han dessutom gå lätta klasser i reining och western riding så är jag nöjd.

///Karin

By the way, vem är vad till din häst? Vbl som mamma och pappa som nordsvensk eller tvärtom? Min har vbl som mamma och en nordsvensk som pappa, min är nu ca 163 cm.

Karin

Ser heller inte bilden :angel:

Hon var Vbl som mamma och Nvs som pappa.
Vad heter hans föräldrar?

Bonita är
E. Fjell-jo
U. Mona Zorrina

Matilda_o_Bonita skrev:
Jag har ett nu 4 årigt sto, korsning Vbl/Nordsvensk. Är mycket intresserad av distans och är den sporttypen som är ute och springer mycket. Jag skulle böhöva lite råd från er som kan det med distans. Skulle mitt 4 åriga sto lämpa sig som distanshäst? (Hon har mycket bra rörelser och starka bra hovar.) Vad ska man ha för typ av utrustning vid distans träning/tävling?

Gå gärna in på vår hemsida och läs tips under länken "Distansridning"

www.nerikesdistansryttare.org

Hälsning Maja

Kul med fler vbl/kbl korsningar. Jag har en tvååring själv!!! Tänkte också prova distans med honom med tiden.

Ojoj, visste bara att det var jag och en annan tjej (Glömmt vad hon heter) som har sånnahär korsningar. Sen kommer nitvå.
Bild på din tvååring? :bow:

Har ingen härstamning på min lilla kille. Han är ett "misstag"... :D han skulle inte funnits egentligen...så det är ingen som vet vem som är pappa resp. mamma till honom. Men han är lika go och glad för det...så snäll och tillgiven.

//Karin

Min pärla skulle inte funnits om det inte vore för en av mammas kompisar, Karl-Inge Karlsson :bow: som köpte henne av en travuppfödare, som hade slaktat henne om ingen köpt henne. Vi hade varit och tittat på henne hos travuppfödaren, men det var bara jag i hela familjen som gillade henne, och jag har inte mycket att säga till om, så vi köpte henne inte då. Men vi hade ett sto till betäckning hos Karl-Inge, och när vi hälsade på henne tog han mig med till en av hagarna och frågade "Känner du igen den hästen?" Jag trode jag skulle dö :love: Därefter köpte vi henne.

Köpte min lillkille från en tjej utanför Skövde som i sin tur hade köpt honom av en "gubbe" nere i Småland...som också skulle ställa honom på slaktbilen...varför ens bry sig om att ta ett föl då?! Håll isär hingst och sto för sjutton! Så jag var ju tvungen att ta mig an någon som inte har haft det så lätt i livet, det är min lott.

///Karin

Det är så typiskt vissa människor, dom tar föl på stona bara för att sedan skicka dom till slakt. :mad:

Min f d hovslagares pappa som även är hingsthållare och uppfödare för nordisar (och även vbl) fick ett sånt här korsningsföl ;) . Det var stor efterfrågan på det, större än på de renrasiga föle :rofl: och visst är dom häriga!!! Ska försöka fixa fram ett nytt kort ikväll :banana:

Har lyckats fixa lite bilder på Bonita nu ;)
Matilda_o_Bonita

Matilda_o_Bonita

Hoppas bilderna fungerar nu. Datan brukar vara lite muppig när det gäller bilder :devil:

Senast ändrad av en moderator:
Nej jag kan inte se bilderna! Sidan jag begär att se kan inte hittas säger den, säker på att du lagt ut rätt adress?!

///Karin

Det är nog min data som muppar sig. Hoppas du ser denna.
1

Nä jag kan inte se, pm:a mig så får du min mailadress så kanske du kan skicka den.

///Karin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 609
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 732
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 551
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka